2 månader

Redan två månader gammal är vår liten! 
De strategiska måtten var igår: 
5345g o 57cm
Så de senaste tre veckorna kom det nästan 1kg o 3cm till. Får man bara tillräckligt med mat så nog växer vi.
Nu är amningen officiellt avslutad! Testade pumpa i nån dag, men fick nog konstatera att mjölken finns inte mera. Så bara att ge upp med det också. 
Känns lite sorligt, detta var ju sista gången o det tog slut så snabbt. Hade nog räknat med att hålla på lika länge som med dom andra (8 och 6 månader). Men lillen hade inte samma planer o det är ju han som bestämmer!
Förstår ju nog flaskans tjusning. Samma jämna ström hela tiden, inget som sprutar så man inte hinner svälja eller så får man inget alls ut. Förstår nog att han blev frustrerad varje gång. 
Så nu kör vi flaska o ersättning! O han växer ju så det knakar med det också!



Ersättning har ju sina fördelar också förstås. 
Som att man kan vara längre bortta hemmifrån. Passar bra till julfesten om nån vecka. 
Som att man äntligen får äta precis vad man vill utan att behöva tänka på nån annan. Åtminstone jag hade dåligt samvete över ätandet hela tiden. Fast det oftast inte fanns nån anledning till det. 
Nå Ed lemon light konsumptionen kommer åtminstone att åka i taket igen!
O så kan jag starta min bantningskur! Köpte ett paket från Fitnessguru med både tabletter o pulver. Får se om det ger nått resultat! Målet skulle vara att klara av att vara på samma strand i Kuba som mina vältränade syskon utan att skämmas för mycket! Har 4 månader på mig så får se om det är lite att hoppas för mycket....


Kommentarer

Populära inlägg