Stress, bråkiga barn o bu klubben

Färdigt stressat. Lyckades igen stressa mig sjuk i magen igår! Så nu tar vi det lugnt. Vad gör det egentligen om jag inte hinner tvätta golvet denna vecka eller om det finns extra mycket tvätt i korgen?! Vi har nog kläder så vi klarar oss o ännu klibbar vi inte fast i golven! 

Nå det större stressmomentet var/är nog jobbet. Det delas ut sparkar till höger o vänster nu när YT:t är över o 90 personer verkligen måste gå. Vissa trodde att det var idag det sker på vårt kontror...  
Men varför egentligen stressa över det heller. Besluten är ju redan gjorda o man kan inte påverka så mycket när man inte ens är i jobb förtillfället. Bara att vänta o se...

Igår var vi o såg Bu klubbens julturné. Efteråt släpade jag pojkarna med till Lindex o testa en klänning som jag spanat in på nätet. Behöver som sagt nått till namnfesten. Köpte den jag tänkte, men skall nog testa den ordentligt ännu idag innan jag bestämmer mig. För man lyckas inte riktigt tänka klart när man har två ungar med o shoppar. Man vet aldrig när nån river upp skynket eller får nått annat roligt för sig. Som tur har de åtminstone passerat den åldern när de går o gömmer sig eller springer ut ur butiken!


Denna helg blir lite annorlunda när pojkarna åker iväg till Härmä Spa hotel med mommo o moffa. Ja inte Colin förstås. Men ändå nästan som ett barnfritt dygn! Blir att fixa nån mat som pojkarna inte gillar o kanske kanske man skulle få sitta ner i lugn o ro en stund också. 
O imoron skall jag till frissan o färga håret. En lyx jag inte unnat mig på länge!

Kommentarer

Populära inlägg