Inte en helt vanlig torsdag!

Jaha då hade man då lagt bort alla mattor o plockat upp alla krukväxter...vi har en hundbebis i huset! Hon var så duktig på att gå ut o kissa så jag tänkte först att kanske vi inte alls behöver ta bort nå mattor. Men en efter en har de nog plockats bort o får åka via tvätteriet innan de kommer på golven igen. Fortsättningsvis så är hon duktig på att gå ut men inte på att meddela att hon vill ut! O när man har tre barn o mycket annat så kommer man inte alltid ihåg att hon behöver gå ut varje 2-3 timme.
Ja, så egentligen är det ju vårt fel o inte hennes att alla mattor är ner kissade.




Igår gick jag hela förmiddagen o funderade hur jag skulle hinna med att städa hela huset, träna, leka med barnen o allt det annat. Nå efter ett varv till dagis så löste det sig, kunde inte längre göra så mycket alls. Steg nämligen på ett lock till en regnvattensbrunn o den tippade o körde ner min fot i hålet. Som tur hade jag parkerat bilen strax framför o kunde ta stöd av den. Men ändå så föll både jag o sonen o knäna rev jag sönder ganska fint. Som tur satt Colin i sin bilstol o dunsade bara hårt ner i backen. Han tog ingen skada, somnade mitt i det hela. Men hade han varit i famnen kunde det ha gått dåligt! Vet inte om det var så att locket var på nått sätt fel fast eller vad som hände. Men tror inte att det får vara på det sättet o hoppas att de fixar det innan nån annan också skadar sig. O helst på annat sätt än att sätta ett band omkring området! 

Jaja nog gnällt om det. Knäna läker sig nog! Blir dock ett träningsuppehåll som jag inte skulle ha haft tid med! Får köra magmuskler för hela slanten istället! :)

Kommentarer

Populära inlägg