Bucket list

Inspirerad av bland annat resfredag och Travel on a Cloud bloggarna tänkte jag också göra en bucket list. Tror inte jag gjort nån sån tidigare?! Så det kanske är på tiden! Egentligen så hade jag ju gärna besökt alla länder o platser om man fått chansen, men om man skulle försöka sig på en top 8.

USAs västkusten Med husbil o se bl.a. San Francisco, Los Angeles o sträckan där emellan som lär vara så vacker. Gran Canyon o Las Vegas o kanske en avstickare upp till Yellowstone. Vore en drömresa som jag hoppas kunna förverkliga under kommande år.



Malaysia Älskade Thailand så tror att vi skulle tycka om Malaysia också. Kanske en längre semester med stop i Kuala Lumpur o sen några veckor på stranden i Langkawi. Kanske nästa vinterresa efter Kuba?!




New York dit hade jag gärna åkt på citysemester.



Maldiverna o Seychellerna. Sol, hav o vacker natur. Härliga paradis öar! Varför skulle man inte vilja åka hit? O vi har ju bröllopsresan kvar att göra ännu! :)




Australien Husbilsresa längs östkusten o till Ayers rock. Snorkla/dyka vid Stora Barriärrevet, dock tror jag att min skräck för hajar skulle hindra den biten. O så alla spindlar o ormar...undrar om jag skulle klara av husbilsliv där. Tror nog man skulle undersöka sängen extra noga innan man kröp ner på kvällen. Usch! Men Australien har länge varit en dröm. Är måttligt avundsjuk på alla vänner som bor eller har fått bo där en tid.




Hawaii Förstås! Har alltid varit en drömdestination! En helikopter tur över lavafält det hade varit nått det!



Sardinien o Korsika Tror nästa husbilsresa som går till södra Europa går hit, inspirerad av Freedomtravel. Vi hade redan planerat en resa hit, men så blev det Italien med Venedig, Pisa o annat istället.



Safari i Krugerpark eller Kenya Naturen, djuren, spänningen! Måste nog upplevas en gång!



Oj hade nog kunnat fortsätta hur länge som helst. Det finns så mycket att se o uppleva! Synd att man måste jobba ibland också. Annars hade man hunnit med så mycket mera! :)
O bilderna, de är lånade från diverse sidor!

Kommentarer

  1. Åh det finns ju så mycket att se!!! Roligt att vi kunnat inspirera till Korsika och Sardinien, verkligen fantastiska öar! :) Malaysia gillade vi också och Kenya, även om vi inte varit på safari. Maldiverna och Seychellerna ser GRYMT ut! Kanske också måste göra en sån här lista vid tillfälle... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja den här listan kunde man göra hur lång som helst! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg