Har man en Viiru behöver man en Findus oxå!


Detta har diskuterats länge och han har tjatat i över ett år. Han vill ha en egen! Mitt svar har varit, vi har ju redan två, kan du inte leka att en av dem är din. Men nej, han vill ha en egen. Så till den 8:de födelsedagen så blev han lovad en egen. En egen kisse!




Men vi hittade ingen kisse som var leveransklar precis när han hade födelsedag för två veckor sedan. Och så passade det lite dåligt med en kattung då eftersom vi visste att vi skulle vara på villan helgen efter. Så denna som vi fick två veckor efter kalaset passade perfekt. 




Sen så var det ju det att den skulle ju vara i paket, komma som en gåva. Ja så var kraven. 
Minns själv från när jag var liten att min högsta önskan var just ett djur i paket till nån födelsedag eller jul. Sånt som man såg i film att barnen fick. Men jag fick aldrig nått djur i paket. Så det var självklart att han skulle få. 
Funderade i flera veckor hur jag skulle göra. Man kan ju inte egentligen slå in en katt i papper heller. Så till slut så köpte jag en korg, med färdiga lufthål/handtag, och satte rusett på. Körde in på gården lyfte katten från boxen in i lådan o bar in den. Så katten var knappt mera än en minut i lådan och detta dög fint som "i paket". Alla nöjda!




Så nu har vi en tredje katt i huset! En mycket nyfiken sådann, som inte verkar skrämmas så lätt heller. Passar bra hos oss där ljudnivån inte altid hållas så låg...




Behövde vi en till?
Absolut inte! 
Men barnen gillar och mamma har inget emot många djur.
Så en till gör nog ingen större skillnad!




Ja och namnet, det blev förstås Findus! 
En Findus på finska, alltså Viiru, hade vi ju redan.


Kommentarer

Populära inlägg