Snuva, lego o nya glasögon


Ännu en helg som går i lite krassliga-tecken. Nå ingen kastar upp den här gången men alla fem är förkylda och hängiga. Inte kan man ju vara helt i form om man efter en 10 timmars natt är helt slut klockan 14 på eftermiddagen. 
Så vi gick från att knappt ha varit sjuka alls på hela hösten/vintern till att vara sjuka nästan non stop i en månad. 


Men vi började dagen med ett stads besök. Till optikern och konstatera att mina glasögon hade kommit och att Romeo behövde nya med betydligt mera styrka. Inte undra på att han gnällt över att han inte har sett nått. 

Eftersom vi ändå var i staden så besökte vi ett Lego-event också. Hmm...man borde med tiden ha lärt sig att de "event" som kommer till vår lilla stad oftast inte är värda besväret. Som tur är de oftast inte så dyra heller. 
Jag tror inte vi var inne mera än 15 minuter. För det var precis som jag hade tänkt mig, lite lego och för mycket barn!
Mina pojkar konstaterde genast att de tänker inte trängas och bygga lego här. Det kan de ju göra hemma också, uatna att trängas. Så vi tittade på de få modeller som fanns och så var vi klara. 

Sen McDonalds och veckoshopping på det och jag var helt slut.
Som tur är det ledigt ännu i morgon!



Kommentarer

Populära inlägg