Kyckling med nudlar


Vår vardagsmat består av ca 10 olika rätter som vi kör om o om igen. I längden väldigt tråkigt, men så är det ingen av oss som riktigt älskar att laga mat heller. Mera som, ok, barnen måste ha mat! Att söka nya maträtter tar ju en massa tid också!


Själv hade jag enkelt levt på rågbröd och ost!
Rågbröd och ost och 2 minuter i micron o så har man min mat. Det levde jag på genom studietiden och ännu nu också om jag inte behöver laga mat åt nån annan. Snabbt, enkelt och gott!

Så 1. jag gillar inte att laga mat. 2. jag o flera i familjen äter inte precis vad som helst (läs, vi har en lång lista på mat vi inte gillar). 3. det finns mycket lite tid för matlagningen (på samma gång skall väskor packas upp, dagens händelser gås igenom, läxor fixas, hunden rastas mm. så rätten skall helst bara gå att slänga i ugnen) 4. jag är kanske också lite lat.
Så många timmar i köket är inget som jag gillar precis!

Men innan påsk kom jag på att nu skall det bli nått nytt. Sånt händer kanske 1-2 gånger i året. Hittade ett recept på kyckling och nudlar. Lätt att laga och lät gott också. Lite Bali inspirerat!
Men t.o.m. bara att handla ingredienserna kräver då mera tid i butiken. Var hittar man Hoisen sås t.ex.?!

Vet ni t.o.m mitt mat handlande går på tid nuförtiden. Har en lista i rätt ordning o så springer jag så gott som runt med vagnen och rycker med varor i farten. För jag vet ju precis var allt det vanliga finns. Veckohandla på en halv timme! Så en ny vara kräver extra tid.

Sen att laga nått nytt kräver också extra tid, för man måste läsa recept! 
Så ingredienserna stod där o väntade hela påskhelgen o inte förrän igår fick jag lagat dem.

Och vet ni vad! Det blev riktigt gott (kan man inte alltid säga om min mat)! 
3 av 5 gillade! Eller kanske 4 av 5 för Colin åt nog lite. Och ja mellersta sonen smakar ju inget som är nytt, så han räknas inte.  Blev vanlig kyckling åt honom istället!
Och lätt lagat var det också, så det klarar jag utan recept nästa gång o då går det lika snabbt som allt annat.
Så kanske detta blev en ny rätt till vår matlista!




Recept på kyckling och nudlar hittar man på receptfavoriter.se.


Kommentarer

Populära inlägg