Duktiga Belle!

Brr vad kalt det blev helt plötsligt! -11 grader o jag gick som vanligt ut utan jacka för att rasta hunden. Höll på att frysa ihjäl! Som tur ville hon inte heller vara ute nå länge, så vi kom oss snabbt in igen. Jätte duktig liten hund vi har. Hon har nog från början förstått att det är där ute man kissar. Blev så förvånad när jag tog ut henne första gången o hon satte sig ner o kissade, genast. Minns att med Ariel stod vi hur länge som helst på den lilla gräsplätten utanför höghuset vi bodde i innan hon förstod vad hon skulle göra.
Visa att hon vill ut kan hon inte ännu, men går man bara ut tillräckligt ofta så prickar man nog de flesta gånger. Jag som hade väntat mig kiss överallt o tidningspapper klädda golv. Men nej, inget sånt! Hittills går det alltså så mycket bättre än jag hade väntat mig. O vet ni vad, det är inga problem med att få gubben o gå ut med henne heller. Visste ju det. Så fort hon var här så slutade "Nej, vi skall inte ha en hund!" gnället. :) Nu låter det som om hon kunde komma med på husbilsresan i sommar också!


Men nog om hunden. Julen ja den var o for! Vi har haft besök o besökt vänner. Men mest bara varit hemma. Skönt så! Tomtarna o julsakerna sitter kvar ännu, konstigt nog. Kanske för att jag saknar energi till att plocka bort allt. Det skulle ske igår, men åkte på mellandagsrea istället. Kanske blir det av idag, men tvivlar nog lite. Pojkarna vill ha kvar tomtarna o jag sitter hellre o planerar nästa års o också 2017 års resor. Betydligt roligare! Får se hur mycket roligt vi hittar o på!

Kommentarer

Populära inlägg