Julafton

I år körde vi jullunch hos gubbens föräldrar o sen tomten som vanligt här hemma. 


Tomten var lite vitsig i år o trodde han kommit till fel hus.



Alla väntar med spänning, blir det nå klappar heller! :)



Men sen började det hittas gåvor. 




O sen bara kom o kom det paket!
Blir mycket när flera som tycker om att köpa gåvor samlas på ett ställe!
Men tror att både stor o liten blev nöjda!


Vissa förstod ingenting!
O om man vägrar sova under dagen så kan det gå så här. Man somnar just när tomten är här.


Sen blir man väckt för att posera med tomten!


Andra fick också slut på batterierna o slocknade bland julpappren. Var tröttsamt att jaga julklapps kalkonen. Hon tycker verkligen om sina leksaker! Ja o om pojkarnas också...men kanske de snabbt lär sig att inte lämna allt på golvet när de hittar nån Batman utan huvud!
Man fick verkligen vara extra försiktig när man samlade ihop skräpet, för hon kunde ju vara var som helst!



Så då var julen över! När alla äntligen somnat slängde jag mig i soffan med en ostbricka. Dock inte orkade jag heller nå länge, kände mig nog lika trött som alla andra. 

Men barnen var nöjda man gåvorna (de fick allt de önskat o lite till), jultårtan blev riktigt bra för en gångs skull, glöggen dock allt för stark (försökte mig på att göra egen), snö fick vi till jul (dock borta igen nu), gåvor fick jag också t.o.m. sånt som överraskade mig (händer inte ofta) och ingen större panik hann t.o.m. sätta mig ner igår (hade förberett allt väl). 

Så summa summarum en riktigt GOD JUL!


Kommentarer

Populära inlägg