Air Wick doftljus

Fick testa Air Wick doftljus via Buzzador!

De har en ny serie Life Scents med doft- och färgskiftande ljus. "Med hjälp av dem kan man skapa en behaglig stämning i hemmet och det i sin tur påverkar välbefinnandet. "
Dessa ljus skiftar inte bara färg utan även dofter! Det finns tre olika dofter i alla ljusen:

Turquoise; med dofter av drivved, saltvatten och varma vindar 
Mystica Garden; med doft av solmogna hallon, blommande rosor och marshmallows
Summer Delights; sommarens bästa dofter med doft av friska vita blommor, söt melon och vanilj. 

Testade två av ljusen igår när vi hade besök. 
Här är min upplevelse av dem:

Luktar väldigt starkt, så för doftskänsliga passar dessa verkligen inte. Men själv tyckte jag nog om doften o doften hängde kvar i rummet ännu länge efter att man plockat bort ljusen. Men att de skulle ha skiftat doft märkte jag nog inte. Men så satt jag ju nog inte o sniffade på dem hela tiden heller. 

Ljusen byter färger hela tiden o det är ju vackert! Ljusen som vi fick hade palmer o sånt som motiv o så här i jultider så passar de ju inte riktigt in. Vet inte var ljus med palmer skulle passa in... Tror dock att det finns andra motiv också. 
Vi satt länge o funderade i vilken dukning dessa skulle passa o kom till slut fram till att de skulle vara perfekta att ha när man sitter utanför husbilen i mörkret o lyssnar på vågorna från Medelhavet o krypen som surrar i träden (ja alla som varit till "södern" vet vilket ljud jag talar om). Kanske var det doften av havet o varma vindar som gör att vi förknippar det med våra husbilsresor. 

Så kanske jag köper dem med när vi åker nästa gång!
Men till vår vanliga inredning skulle jag nog inte köpa dem. Både pga motiven o pga av att de doftar för starkt!




Kommentarer

Populära inlägg