10 frågor om maj


Den här maj månaden kommer att bli den första villa-månaden för i år. Att vi har väntat och längtat, planerat och fixat och nu kan man äntligen sätta igång med allt. Om vädret också skulle vara på vår sida så skulle det vara super. Men visst är det mysigt att sitta och titta på regnet här i villan också. 



Ja en kväll i regn och med innemys är ju helt ok. Men regnar det ännu följande dag också så då blir nog 20 kvadrater hopplöst för litet för 2 vuxna, 3 pojkar, 2 katter och en hund...

Och den här månaderna går ju så snabbt så jag glömde helt bort detta. Det är ju långt in i månaden redan. Men här kommer listan för den här månaden

Första tanken under månadens första morgon:
Yes, det är ledigt och yes vi kommer oss ut till ön idag. Sen försvann den positiva tanken när gubben ringde och konstaterade att båtmotorn sagt stop. Men det löste sig.




Jag ska jobba med:
Med att planera villan, söka inredning, måla möbler och hela villan invändigt. Detta jobb är sånt jag väldigt gärna gör och ser fram emot, sen är det ju mycket vanligt jobb jobb också. Fältjobbet börjar delvist den här månaden också. Vilket ju är roligt när man får vara ute på arbetstid. Och att skolorna öppnade gör detta möjligt också. 

Jag ska skriva:
Om villaliv och villarenovering troligen mest, lite kalas och mycket söta kattungar. 




Vill jag försöka mig på:
Ja kanske nån ny maträtt. Barnen börjar nämligen vara måttligt trötta på köttbullar och makaronilåda. 

Men makaroner o maletkött var menyn ikväll också. För utan kök här på villan så får de nog nöja sig med nått enkelt. Helst sånt som går att fixa i micron tills vi får köket färdigt. Men åtmisntone så har man ju super utsikt från det här tillfälliga köket. 




Den här boken ska jag läsa:
Hmm, nån upplyftande pepp-bok om välmående och motion hade kanske varit bra. Såna läser jag aldrig annars, men nu känns det som att det skulle behövas nått sånt. Läste redan Martina Aitolehtos nya bok och den var ju helt ok, träningsmotivationen höll i sig en vecka efter det. Sen dog den igen! 

Jag har mest lagt tid på detta som nu äntligen förverkligas:
Villasommar, renoveringen...

Jag är mest kluven till:
Ja skolan som nu börjar igen. Fast jag hela tiden haft klart för mig att barnen kommer att gå till skolan och dagis så visst är man lite fundersam ändå. 

Det här ger mig energi just nu:
Tanken på semester nästa månad. Att få spendera all tid ute på ön. Det jobbar vi för just nu. 

Det här ser jag mest fram emot:
När vardagen blir normal igen skrev jag senast. Ja när det blir kana väl ingen säga. För fast skolorna börjar så blir det nog långt ifrån normalt. Man behövde inte läsa länge i wilma brevet för att förstå det. Blir några mycket annorlunda sista skoldagar för barnen. 


Kommentarer

Populära inlägg