En renoveringshelg och ett brutet finger


Hur härligt är det inte när vi äntligen fick lite värme!
Hur mycket det gör för humöret när man kan vara ute, solen lyser, vågorna kluckar och fåglarna kvittrar. 



Vi spenderade många dagar ute på ön förra veckan. Från onsdag till söndag och vädret var helt ok hela tiden. Inget regn i allafall och när det inte blåste så var det helt ok varmt också. 

Kunde också konstatera att det gick hur bra som helst att jobba därifrån också. Fredagen var en jobb dag för mig medan de andra hade ledigt. Sen när mitt mini kontor (en hylla o en stol) blir helt klart så kommer det att bli ännu bättre, kommer t.o.m. att få plats med en extra skärm. 




Men vad vi egentligen gjorde den här långa helgen var att måla. Måla, måla, måla o måla! Jag målade hela den nyare villan. Med lite hjälp av Kevin (de andra två tyckte det var för tråkigt). Taket blev vitt, likaså väggarna och golvet ljus grått. Några möbler fick också lite ny färg. Från början var ju allt, ja precis allt, träfärgat. Hade ju varit helt ok om man gillar det. Men vi tyckte att det var på tok för mörkt och dystert. 




När vi skulle sätta upp köksskåpen som vi köpte i vintras (och inte hade tittat på sen dess, ja inte ens öppnat lådorna egentligen) så visade det sig att färgen var lite annan än vi tänkt. Men det hade jag lite på känn redan innan så jag hade redan tänkt ut hur jag skulle göra. Jag tog helt enkelt samma Grafit kalkfärg som jag använt till några möbel och målade skåpen med den. Sen vaxade jag ännu ytan för att man skall kunna torka av skåpen senare också. Resultatet blev så där nött och lite rispigt som jag ville ha det. 




När det är helt klart så skall ni få se före och efter bilder också.

Men jo det blev en ganska lång renoveringshelg, men nu snart är villan färdig och vi kommer att ha ett vettigt kök och mera utrymme. Bara älskar hur ljust och fint det blev. Var helt klart värt värken i armen efter allt målande. Gubben var ju redan på sjukledigt för sjuk arm så där fick man ju ingen hjälp. 



Men kommande helg har jag bara tänkt ta det lugnt, ingen renovering eller byggande för min del. Bara plocka in alla saker o möbler som jag köpt och fixat till villan. Och njuta av hur fint det blev! 

Den här han blir nog villa-katt han också! Helt otroligt hur bra vänner han o Findus blivit bara på några dagar. Super söta är de tillsammans! 



Kevin han avslutade veckoslutet med att bryta lillfingret. Han var på studsmattan och lekte med fotbollen. Kastade upp fotbollen högt i luften och så kom den ner rakt på lillfingret. Vi tänkte ju aldrig att det skulle ha gått så dåligt. Först blev det bara sagt att sitt ner och vila. När han likväl satt och gnällde så blev det nu tittat lite närmare och jag kunde då konstatera att fingret var betydligt tjockare än det borde vara. Redan då kom tanken på läkare, men senare så tyckte han själv att det blivit bättre och tyckte inte att läkare behövdes. Nå följande dag var fingret också blå så det blev läkare och röntgen. Efter röntgen så fick man dock den uppfattningen att fingret inte var brutet. Men på tisdag så ringde läkaren och sa att den ändå var det och att en skena skulle behövas. Så den kvällen spenderades vid jouren och 2 veckor med handen i paket och totalt 4 veckor vila var resultatet. 




Väldigt typiskt nu när sommarlovet just skall börja. Men det är som det är och bara att leva med. 

Men nu är det i allafall slut på ute matlagningen! Går ju bra när det är strålande väder men mindre roligt när det regnar!



Fast fixa fisk utomhus, det gör vi nog i fortsättningen också!




Den här egen händigt fångade fisken fick dock återvända till havet. Fiskarna åvan är inte heller fångade av oss utan de är direkt från fiskehamnen.




Det var den helgen och snart är det redan dax för nästa!
Den där tiden den flyger iväg igen!


Kommentarer

Populära inlägg