En vacker brud kommer hon bli


Spets, tyll och pärlor, hur skall man nånsin kunna välja!?
Brudklänningar av alla de slag, det var vad lördagen förde med sig. Varför? Jo för att min syster skall gifta sig i sommar!





För 12 år sedan när jag gjorde samma sak så hade jag en helt klar vision av hur min klänning skulle se ut. Den skulle vara rak och slät och inte ha en ända spets eller dekoration nånstans! Och det var punkt slut! Jag hade sett en sånn i en tidning och där tänkte jag inte ändra åsikt. Så en provning gjorde vi, jag tror jag testade en eller två klänningar och ingen av dem var helt rak och slät. Det fanns helt enkelt ingen sånn. Så det blev inget köp där. Slutade med att jag hade en salong o sy min klänning och hon fick sy om den 3 gånger innan jag var nöjd och sen ännu helt på nytt eftersom jag inte längre kom i den när det var dax för själva festen.  Så här såg den ut.  Sy om den igen mellan vigseln i Mexico och själva festen, några veckor senare, fick hon eftersom magen växte ganska ordentligt mellan veckorna 16 och 21. Så jag var nog ingen lätt kund den gången. Men klänningen blev precis som jag ville ha den!

Men hade jag idag valt en klänning så hade det nog varit spets i mängder. Ja nått helt annat än jag ville då!

Men min syster hon passade ju i allt hon lade på sig. Maräng är ju för maräng och vissa lite fel.
Jag hade min favorit och den blev nog hennes också, för dagen åtminstone. Så kanske hittade hon sin klänning, men bara kanske. Ännu måste nog några flera prövas före hon är helt säker.





Kommentarer

Populära inlägg