Julklappsönskan uppfylld


Här är den verkligen bra placerad Hope-trädet, i aulan till EasyFit-träningslokal. Man kan liksom inte ta sig in utan att ta en titt på vad det är för julgran med lappar som dykt upp. Jag bestämde mig där och då att en lapp skall med hem och det gjorde tydligen många andra också för nu i morse när jag lämnade min present under granen var alla lappar borta.





Hope lär ha en gran med julklappsönskningar i Prisma också, men trots att jag var in där förra veckan reagerade jag inte på nån sånn. Kan ju bero på att jag alltid har bråttom på det stället. Springer så gott som mellan hyllorna. Men här i EasyFit kunde man inte missa den och mycket tack vare det var lapparna slut på några dagar. 

Hope, www.facebook.com/HopeKokkola/, är en välgörenhets organisation och julgranen med julklappsönskan är till för barn i Finland som behöver hjälp. För att också de som kanske inte annars får nå julklappar skall få åtminstone en. 

Mina barn får alldeles för många julklappar. Jag hade själv inte behövt köpa en ända och de hade ändå fått helt tillräckligt. Så att uppfylla en liten flickas önskan var det minsta jag kunde göra! Man mår bra av det själv och förhoppningsvis blir den lilla flickan glad över nya lego också. Så detta kommer jag att göra om. 

Kommentarer

Populära inlägg