Sommarlistan


Ratatas sommarlista, som cirkulerar bland finlandssvenska bloggare. 
Här är mina svar på den:
(svaren är inte genom tänkta utan bara det första som poppade upp i huvudet just där o då)



Vilka tre saker börjar du tänka på när du hör ordet "sommar"?
Grönt, kryp, ledigt!


Kommer du jobba i sommar eller ha semester?
Har som vanligt mina fyra veckor semester. Kan hända att det blir några dagar till i slutet av augusti i och med att minstingen skall skolas in på ett nytt dagis. Så vi får se!


Vad gör du helst en ledig kväll?
Alltså har man barn, tre stycken, så förekommer ju inte konceptet "ledigkväll".  Hade jag en ledig kväll utan barnen så hade jag gärna umgåtts med vänner eller kanske bara legat i hängmattan o läst en bok!
Men om man räknar med att ledig kväll betyder att man bara är hemma utan nå måsten ja då leker jag gärna med barnen, städar minimalt och kanske har tid att se en serie eller två sen när barnen gått o lagt sig.



Vad är enligt dig, den ultimata sommarmaten?
Färska bär eller kanske nått grillat!



Vad är ditt favorit ställe att vara på under sommaren?
Vi spenderar ju aldrig sommarsemestern hemma eller i Finland. Så snabbt som vi stämplat ut från jobbet styr vi husbilen mot hamnen och ut mot äventyr. Så egentligen borde jag nog svara att husbilen är min favorit plats under sommaren. Var den är placerad är sen nått nytt varje dag.



Hur skulle den perfekta sommardagen se ut för dig?
Sol, bad, familjen, nån spännande ny gammal stad att utforska från morgonen, sen resten av dagen på en vacker sandstrand, och avsluta kvällen med ett glas vin medan man ser på solnedgången.


Ett fint sommarminne?
Att välja ett fint sommarminne är ju helt omöjligt. Vi reser och gör så mycket med familjen under sommaren och nya fina minnen uppkommer varje år. Sen är ju alla mina tre barn också födda under de varmare månaderna av året. Så ja det går inte att välja ett minne. Det finns tusen!


Finns det någon låt du förknippar med sommaren?
"sommaren är kort, det mesta regnar bort..." ja den är nog den första låten som poppar upp i huvudet när man säger sommar.


Vad är fem saker du vill hinna göra i sommar?
Resa, läsa böcker, vara mycket med barnen, sova, njuta av sommaren!

Resa kommer vi ju att göra en del. Börjar med en trip till Japan och sen blir det över 3 veckor med husbil till Sardinien. Sen får man se vad det blir till. Åtminstone blir det en hel del tid på villan. 



Kommentarer

Populära inlägg