Min nästa resa


Nästa resa, ja den startar redan på söndag. 
Dax att flyga österut igen!




En jobbresa till Japan är ju inte helt fel. Ett land jag inte tidigare besökt och som har en mycket intressant geologi. Kanske också ett land som jag inte själv hade rest till ännu i detta skede. Den var nog inte så högt på min bucketlista om man skall vara ärlig. Men nu i form av jobb så får man se Tokyo, Nagoya och Sagae åtminstone. Så det skall bli intressant och lärorikt. Och i o med att detta är en jobbresa med gruvbesök och fältbesök så blir detta ingen typisk turistresa. Men hoppas dock på att det finns lite tid över för lite normalt turistande också.

Värmen behöver man ju inte åka och söka för tillfället. Vi har ju haft runt 25 grader här också en tid nu så inte så stor skillnad till Japans 30 grader.

Så är det inget liv på bloggen nästa vecka så beror det på en av två saker; ingen tid eller så brist på wifi! Har dock beställt en Pocket wifi-sak redan i förväg, så wifi borde åtminstone i teorin inte vara ett problem. Får dock se hur det går.



Kommentarer

  1. Oj vad spännande! Japan skulle jag gärna vilja resa till! Förstår att det är jobb, men ändå intressant! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg