En till sista (gillar tydligen dessa sista rubriker)


Den sista vårdledigt/semester-dagen bjöd på riktigt ordentligt vinterväder! 10-15cm snö så där plötsligt. Men efter förmiddagens snöande så är det nu strålande solsken igen, så vi får passa på o vara ute o laga en snögubbe. Vem vet, kanske det är årets sista snögubbe!? Hade det gärna fått vara för min del, för nu vill vi ha vår o ingen mera snö. 



Ja så var ledigheten över igen för denna gång. Tre månader hemma blev det, först med vårdledigt o sen semester. Men från måndag är det då dax att börja jobba igen. Som tur bara 60%:igt de första månaderna. Sen får vi se.
 
Roligt att börja jobba igen? Nej, det är det verkligen inte. Tre månader gick alldeles för snabbt! Hade så mycket hellre varit hemma alla dagar i veckan den kommande tiden också. Men tyvärr så får man inte alltid som man vill! Men är åtminstone glad över att också de kommande månaderna går att fixa o trixa så att Colin inte behöver börja dagis. Vi får väl byta i dörren igen gubben och jag åtminstone vissa dagar i veckan. Men bevisligen så fungerar det det också, när det måste. 

Tror den första veckan kommer att bli absolut värst, eftersom jag börjar med 4 dagars jobbresa. Undrar varför jag alls gick med på det?! Kändes väl som en bra idé då för nån månad sedan...
Nå åtminstone så blir det tid över på kvällarna för att planera sommaren. Såg så underbara bilder i en blogtext från Albanien idag, så nu är jag extra taggad på att komma iväg dit igen.


Ha en trevlig fredag!




Kommentarer

Populära inlägg