måndag 5 september 2016

Nytta av de gamla gränsstationerna


På resan ner genom de Baltiska länderna längs via Baltica så passerar man ju några gränsstationer. Flera år har de ju stått helt övergivna o lämnade åt sitt öde! Men nu var det igen liv o rörelse vid gränsstationen mellan Estland o Lettland!


Nej nån skärpt gränsövervakninga var det inte frågan om utan Alko 1000 som öppnat en ny äffär där. O priserna är ännu billigare än i Tallinn!!! Redan i början av sommaren berättade tidningarna om att detta är den nya platsen dit finländarna valfärdar för att köpa sin dricka. För det är lite billigare än i Tallinn. Vi tänkte att, vi skall ju ändå dit så vi stannar väl där då istället. Sagt o gjort! 

Jag gick aldrig in så jag kan inte uttala mig om affären, men där lär ha varit lite billigare än i Superalko i Tallinn hamn men utbudet var betydligt mindre. Själv nöjde jag mig med att fascinerat titta på när folk kånkar o bär o lastar sina bilar fulla med dricka. Att man orkar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar