Vilken bärsele skall man ha?

Vi måste ha en bärsele. Kommer inte att fungera på semestern annars. 
O måste nog börja öva mig på användningen långt innan. Annars blir det många sura miner på flygfältet när jag varken får den på mig eller har ett barn som är van att sitta i den. Så dax att beställa en redan nu!
Men vilken skall man välja??
 Det finns ju några att välja på!
Vi hade en Babybjörn tidigare, men lärde mig aldrig använda den. Vet inte om det berodde på selen eller på att jag gav upp ganska snabbt eller på att vi nu inte egentligen då hade nån användning för den. Pojkarna har varit över 8 månader innan vi åkt på nån semester o då har vi kört med vagn. O bara för att bära en kort tid orkar man ju inte dra på sig selen. Det går ju inte så snabbt att få på sig den!!
Så nån Babybjörn vill jag inte ha igen. Hade tänkt mig en Manduca först. Verkar helt bra men så verkar Ergobabyn ännu bättre. Åtminstone skryter de ju på hur ergonomisk den är för barnet o för en själv. Har ju ingen super bra rygg så selen måste vara bra att bära. En ergobay performance med 360 funktion hade väl varit perfekt för semestern i värmen, men nå sånt finns ju inte. Synd, den hade varit svalare att ha på sig. För har nog helt klart för mig att det är ju jag o inte gubben som går omkring med selen i Kuba. Man får ju ingen solbränna om man har den på sig...
Så nu lutar det mot en Ergobaby 360...
Blir det månne bra???

Kommentarer

  1. Vi har manduca, ergobaby ser ju ut att ha lite fler möjligheter (dvs. ha babyn framåtvänd på magen), säkert ett bra val!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå beställde en ergobaby 360. Så får se om det går på samma sätt för den som för babybjörnen, att den lämnar oanvänd.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg