Nått jag skulle vilja ha tid att göra

Är att läsa mera!
Dessa böcker har nu legat här bredvid sängen i månader. Förnyar bara lånet varje gång det kommer ett meddelande från biblioteket i tron om att "nog kommer jag att läsa dem denna månad".  
Har alltid räknat mig till en person som läser mycket. O ja det gjorde jag ju tidigare också. Tänkte nog så om mig själv ännu tills en dag i veckan när vi diskuterade hur viktigt det är att läsa böcker med Romeo o han konstaterade "Men mam ty läser väl int na mytsi!" Min första reaktion o svar var "he djer ja vel!" Helt förskräkt, hur kan han tro att jag inte läser!? Men sen började jag tänka efter. O kom till att han har ju rätt. Jag läser int nå böcker alls mera. Visst läser jag en hel del varje dag, nämligen barnböcker o ja bloggar! Men inga riktiga böcker!
Kan ju knappast skylla på att jag med Colin nu är för trött för att orka läsa på kvällarna, för inte läste jag nå mera innan han föddes heller. Ända gången man ser böcker i min hand är när vi är karavanare under sommaren. Vi har ju ingen fungerande antenn i husbilen. O då kan man inte se på tv! O inget stort hus som måste städas varje kväll heller för den delen. Då är det super mysigt att krypa upp i min stol med en bra bok o bara läsa. Nått gott att äta ännu så är det perfekt! Hinner genom många böcker under sommaren. Men hemma verkar det vara mycket svårt att ta sig tid till att läsa. På kvällen när man äntligen fått alla o sova så måste man ännu göra det o det o det o det o listan tar aldrig slut.

Nästa vecka börjar en lästävling i skolan o barnen skall läsa själva o läsas för mer än vanligt. Försöker annars också få Romeo att läsa en kort bok varje dag, speciellt om han inte den dagen har nån läsläxa. Inte varje dag som det går utan gnäll. Så kanske det är dax att visa gott exempel o ta tag i den egna läsningen också!!!!


Kommentarer

Populära inlägg