Humor som var så mitt i prick


Jag såg en humor video om denna karantän-tid. Ja det finns många där ute just nu men den här var så mitt i prick fast den var gjord med humor. Om hur man den första veckorna sprudlade av energi och hann och gjorde så mycket och sen försvann den sakta men säkert. Hur har det gått för er?


Första veckan 

Jag ser mig själv helt i detta. Första veckan var det jippii det kommer en massa gratis jumppa från alla håll och kanter och vi gjorde en hel del av dem jag och barnen. Men kan lova att redan den tredje veckan så var det ingen som jumppade mera och alla videon i facebook-flödet får en bara att känna sig väldigt dålig. Dålig för att man inte orkar eller har lust med att träna. Det är så mycket skönare att bara sitta på soffan och titta på nått meningslöst de minuter man får över.




Hur går det med "äta hälsosamt" då?
Om choklad, chips och en massa bröd klassas som hälsosamt, så då går det fruktansvät bra!
Har en skräck-bild framför mig om hur vi rullar ut sen när den här tiden är över.  
Lovar mig själv varje dag, "ingen godis idag!" och det håller till lunch under bra dagar, men det kan gå galet redan innan frukost också. Ja ingen självdisiplin här inte. Nån sallad försöker man ju slänga in ibland, bara för att kompensera det dåliga samvetet med nått. 

Glömmer ni också duscha?
Pinsamt att godkänna, men jag gör det. Eller glömmer och glömmer, orkar inte. Pratade med en kollega förra veckan och hen konstaterade precis samma sak. Ok, om jag på riktigt hade tränat, ja då minns man ju nog gå i duschen efter. Men när man bara traskar omkring hemma. Ingen ser ju en ändå. Igår när jag skulle till butiken och för första gången den dagen tittade i spegeln så var det att konstatera, duscha eller dra en mössa på huvudet!? Gissa vilket det blev?




Barnen går oftast i pyjamas hela dagen. Ingen ser ju en ändå och om det regnar så man kan inte gå ut så kan de bli i pyjamas hela dagen. Skoldagar byter de nog om, eftersom de ju har zoom-lektioner varje dag, folk ser ju vad man har på sig. Så då byter man åtminstone en vettig tröja på sig.  Ok, jag gör själv också halva jobbdagen i pyjamas. Men tvingar mig nog byta om tills "skoldagen" börjar.


Pyjamasbyxor och kostymjacka om man själv får klä sig!

Att vakna på morgonen...
Första veckan och kanske ännu andra, var jag uppe vid första signalen varje morgon. 3.00 precis! Sen tredje veckan blev det att jag ställde klockan på 3.30, sen 4.00 och sen 4.30 och sen blev det lite snoozande också. Vilken tur att det kommer veckoslut emellan och man kan tillåta sig själv att inte ställa nån klocka. 

Städa alla hörn av huset lovade jag ju aldrig, förstod nog redan första veckan att det inte finns nån extra tid. Så på den fronten går det väldigt bra. Vi har fortfarande kojor i varje rum och leksaker lite här och var.  Har försökt införa "nu-städar-alla-sina-rum-varje-dag", men det går ju inte så bra och jag glömmer gnälla om saken varje dag. Kommenterar det nog, men det räknas inte här. Behövs ordentligt gnäll, innan nått kanske blir gjort. Och då blir det "jag städar på mitt sätt, inte på ditt"! Alltså resultatet är att en kastar upp allt på sängen istället, den andra plockar lite bland alla saker på skrivbordet och den sista struntar helt i att göra nått alls.


Ja riktigt så här är det ju inte hela tiden...

Behöver man gå till frisören nu?
Ja mitt hår hade behövt färgas för två månder sedan, så nu är vi långt inne på katastrof sidan. Men har ingen tanke på att gå och lägga 150 euro i håret nu när det kommer att vara lika utväxt igen sen när man får gå ut bland folk. Så mössan på och så sparar jag pengar!




Så enligt videon är jag ungefär i mitten nu. Enligt den så kommer det att spåra ur ännu mera och hon i videon blev ju smått tokig på slutet. 

Ännu har vi åtminstone över hälften av tiden kvar... Så vi får se hur det blir...


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg