10 frågor om - april


April, april, jag kan lura dig vart jag vill!
Tycker hela världen liknar ett stort aprilskämt för tillfälle. Hade nån sagt den här tiden förra året att vi sitter hemma och hela världen är stängd, så hade nog alla förstått att det var ett aprilskämt. Tyvärr så är det ju inte det nu...



Men här kommer det inga april skämt idag utan fortsätter det som jag började i början av året (ideen lånad av Kugge), 10 frågor om den kommande månaden:


Första tanken under månadens första morgon:
"Nee, jag sover en timme till!" Ja så kan det gå när väckningen är klockan 3.00! Så sov till 4.00 istället eftersom jag ändå hade så många möten under dagen så att stiga upp så tidigt behövdes egentligen inte den morgonen.



Jag ska jobba med:
Barnens skoluppgifter och eget jobb, och den här bloggen de få minuter som blir över av dagen. 

Jag ska skriva:
Ja jag hade velat skriva en hel del inlägg till om Seychellerna och sen om en massa härliga sommarplaner. Hade ju lite ändrat mig där och höll på och tittade på roliga villor på Mallorca.
Men se det kan man ju inte nu. Så jag har ingen aning om vad jag kommer att skriva om denna månad. 

Vill jag försöka mig på:
Efter semestern blir det sockerfritt, brödfritt och hälsosamt igen! Ja detta skrev jag för mars och vi kan fortsätta och hoppas på detta denna månad också, för njaa inget av de där tre höll ju så bra i mars. Absolut inte under semestern och sen kom ju denna hemmatid och då är det ju lite synd om en och man unnar sig lite snacks nu och då (läs: hela tiden). 
Och få igång träningen igen efter semestern och kanske mera aktivt än innan! Jepp, här också kan vi hålla oss till samma försök.



Den här boken ska jag läsa:
Jag har på känn att det blir inte läst nått den här månaden, förutom sagoböcker åt 4-åringen. Föregående månad läste jag nått helt annat än jag hade tänkt också, men två hela böcker blev det i allafall. En deckare som jag nu inte kommer ihåg namnet på och så Nationen, skriven av samma person som denna lista är lånad av. Super bok, läs den!

Jag har mest lagt tid på detta som nu äntligen förverkligas:
Hmm, kommer inte alls på nått här!

En målsättning som är möjlig att nå:
För tillfället når man nog inga större målsättningar. Rekord i att stanna hemma är väl det de flesta slår!

Jag är mest kluven till:
Hur våren och sommaren kommer att bli. Skolorna fortsätter ju att vara stängda kanske ända till sommarlovet (13.5 är dagens prognos), så skall jag ta och byta mina semesterpengar till ledigt eller inte?! 13 dagar semester nu under våren eller början av sommaren skulle nog sitta bra, men å andra sidan så det skulle pengen också. Så ingen aning om vilken man borde göra. För tillfället så rullar vardagen nog på helt ok, så vet inte om jag behöver ledigt för den...
Men alltid skulle det ju vara roligt att bara vara hemma med dessa också, så vi får se hur jag gör.



Det här ger mig energi just nu:
Solen och vårtecknen skulle antagligen vara det rätta svaret här men sanningen är nog: Kaffe, massor av kaffe! Och en och annan Ed lemon light (energidryck allstå)!



Det här ser jag mest fram emot:
När vardagen blir normal igen! När barnen får leka med sina kompisar igen. Man får träffa människor, gå till jobbet utan att decificera händerna vid varje dörr eller hålla 2 meters avstånd till alla andra. När man kan nysa igen utan att folk tittar argt på en. Eller kan köpa en stor bal med toapapper utan att känna att man gör nått fel. 

Och så ser jag framemot att den här lilla gullingen flyttar hem till oss här under våren.



Kommentarer

Populära inlägg