September - så var det officiellt höst


När jag skrev inlägget om mina höstplaner så var jag nog inte ännu redo för hösten, vilket är lite konstigt eftersom jag vanligen älskar hösten. Men vi hade just köpt vår villa och det kändes som om vi inte skulle hinna få nått gjort där mera i år. Nu har den första stressen släppt och jag har landat i att det kommer att ta sin tid innan det är bra. Så nu får hösten komma. 




Ja jag vet, ni väntar på fortsättningen från bröllopet. Vet ni vad, det gör jag också, och hoppas att jag snart får nå bilder att visa er. Men brudparet njuter för tillfället av sol och en stressfri tillvaro på Maldiverna, så vi får nog vänta på bilderna ännu en tid. 

Hösten ja, den kom med buller och bång. Vädret blev strax kallare och regnet spiller ner. Och vab-tiden inföll bara 2 veckor efter dagis starten. Förstås lagom till bröllopet. Lill-gubben var inte alls sig själv kunde jag se redan när jag såg honom utanför kyrkan. Hängig och tyst! Så blev inget "kasta blommor framför bruden" för honom, utan han somnade i kyrkbänken redan innan ceremonin startade. Med hjälp av värkmedicin klarade han sig genom kvällen och kunde t.o.m. ha lite roligt innan han somnade. Febern steg till närmare 40 den natten och från den kvällen har han haft hög feber från och till. Så nu är vi inne på 4:de dagen av feber och soff-häng. När värkmedicnen kickar in så är han ju helt "frisk" och springer omkring på gården som vanligt. Han har "paus" i sjukandet som han säger. Men det räcker ju bara några timmar och sen somnar han igen.




Så han firade sin 4-års dag med hög feber. Inte alls roligt och därför gjorde vi ingen stor sak av den dagen utan vi sparar allt till helgen. Så nu hoppas vi bara att han frisknar till i tid, för på lördag så skulle det vara dax för hans första kompiskalas och släktkalas på söndag. 

Så september började ganska lugnt för min del. Tre dagar på soffan! Egentligen inte helt fel efter ett par stressiga veckor. Förstås inte roligt med barn som är sjuka men några dagar för att lugna ner sig var helt ok. 


Kommentarer

Populära inlägg