4 års kalas med Batman tårta


Jepp, temat skulle vara Super Mario, det var det när jag beställde alla greijer från Juhlamaailma, men sen ändrade han sig. Och vi fick en Batman tårta. Inga krusiduller eller stora figurer, utan en slät gul tårta med ett svart Batman tecken, det ville han ha och det fick han. 





Födelsedagsbarnet han visste inte riktigt vad han skulle önska sig i år. Förutom att han absolut måste få en Nintendo Switch som Kevin också fick när han fyllde. Ok, vad som är bra med dessa spelkonsoler är ju att de fungerar som en gameboy. Man behöver ingen tv (om man inte vill) och den tar inget stort utrymme. T.o.m. spelen är små som minneskort. Så verkligen perfekt att ha med när man rör på sig mycket. Och ni kan ju tänka er skriket när en kan sitta och spela vid villan och inte den andra.





De två äldre fick el-drivna fordon när de fyllde 3 år, men eftersom Colin nu då hade två när han fyllde 3 så fick han ingen egen. Men nu så har de två äldre lite gett upp med åren, ena låter så det hörs långa vägar när han kommer med den och den andra fungerar lite när den vill och oftast inte. Så därför fick han nu i år i stället en, en Jeep.




Ja Batman tårtan den blev super fin. Ja den är förstås inte gjord av mig utan av min mamma.




Jag gillar stora kalas och hade gärna haft ännu mera folk på släktkalasen. Jag har ju 4 syskon så vi är ju ändå en stor familj och jag trodde när Romeo var liten att släkten kommer ju att bli större med tiden. Nu 11 år senare är den fortfarande lika liten eller egentligen ännu mindre eftersom ett par av den äldre generationen från gubbens sida gått bort och mina syskon de flyttar bort och ingen av dem verkar ha nå bråttom med att skaffa egna barn. 

Men gott fyller vi matsalen fast vi inte är så många!




Så avslutade vi förstås kalaset med att leka tafatt på gården. Springa bort all tårta som man ätit passar ju bra.




Och nu är barnens kalas slut för i år! Ganska skönt!


Kommentarer

Populära inlägg