Vintersemestern - blev ett oväntat resemål


Ja äntligen är biljetterna bokade och det blev verkligen inte plan A eller B eller ens K för den delen. 
När man inte hittar förmånligt, eller egentligen när man inte förstår att boka när biljetterna är förmånliga så blir man tvungen och tänka om. Och den här gången blev vi tvungna att tänka om flera gånger. 




Jag hade sett ut väldigt bra biljetter till Guadeloupe, men av många olika anledningar så blev de inte bokade just då och sen när vi skulle boka var de betydligt dyrare och priset man måste betala för bagage var helt otroliga och så behöver man byta flygfält och där krävs x-antal timmar och bra flyg var svåra att hitta. Så den ön får bli nån annan gång.

Sen var det Miami, passade tydligen på och tittade på biljetter dit under nån rea kampanj, för nästa gång och med bagage så var de ju många hundringar (euro) dyrare per person. Visst ändå betydligt billigare än t.ex. Guadeluope, men så var vi inte riktigt taggade för en Florida roadtrip. 

Sen tog vi fram världskartan och tittade på priser lite hit och dit. Zanzibar mm. men inget blev bra, för många flygbyten och lång väntan osv. 

Sen slängde gubben fram Seychellerna och det har ju varit en dröm för mig ganska länge. Men där borde man ju hinna med att besöka 3 olika öar och med små barn har det känts som en lite onödigt stressande sak att göra. Men nu är de ju äldre och vi behöver ingen vagn eller tusen väskor mera. Så nu är en resa med 4 olika boende helt möjlig. 
Och till Seychellerna kan man flyga med Qatar, på rimlig tid och med bra förbindelser. Och priset var heller inte så farligt. Jo nog mera än vi tänkt oss från början, men ändå helt ok. 

Så vår vinterresa blir inget av de som jag hade i tankarna när jag skrev det tidigare inlägget. Utan det blir Seychellerna i 2 1/2 veckor! Mahe, Praslin och La Digue! Så det blir egentligen så mycket bättre än jag hade tänkt mig från början. 

Tror jag lyckades få ihop helt ok boenden också. På papper och bilder ser det åtminstone bra ut. Verkligheten vet man ju sen aldrig innan man är där.

Så nu kan man se fram emot vintern!



Bilderna lånade från Pixabay.com

Kommentarer

Populära inlägg