80 mot 38 år



Vi har alltid firat födelsedagar nästan på samma gång, min farmor och jag. Hon några dagar innan och jag, ja idag 14:de september. 






Och i år blev det jämna tal för henne. 80 år! Så igår samlades vi hemma hos mina föräldrar och drack kaffe med henne. Ja t.o.m. min Åland-syster var hemma.




Jag igen tänker inte fira alls i år. Kanske jag borde ha gjort som hon gjorde när hon var yngre, kaffetermosen med och ut i nån vacker skog och fira sin födelsedag. Men så mycket älgflugor som det finns i år så hade det nog kanske inte varit så härligt.

Tanken var ju nog från början att vi skulle vara ute på ön. Men i o med att ena ungen ännu är lite trött efter feber-veckan och en annan hoppar omkring på kryckor så blev den idén inte av. Så nu var det bara gubben som åkte ut för terrassbygge och vi andra fick snällt stanna hemma. Lite surt, men inget att göra åt.

Tycker jag varit "nästan 40" hur länge som helst redan. Eller åtminstone så känns det så. Fick också denna gång riktigt räkna om det var 38 eller 39. Känns bättre när lotten faller på det mindre talet.





Kommentarer

Populära inlägg