Morsdagen


Det är ju för härligt att man kan dela sin morsdag med både sin mamma och svärmor. Sånt skall man ju aldrig ta förgivet. Men ibland kan det kännas som om man gärna hade firat dagen själv också...




Min morsdag den sträcker sig bara till morgonen, sen firar vi andra mammor resten av dagen. Eftersom mina syskon inte själv är mammor så glöms det för det mesta bort att "hej, jag är faktiskt också mamma, och detta är också min dag!" 

Men min morgon var helt super. Att som vanligt låtsas sova tills de kommer trots att man typ var den första som vaknade. Fina kort och presenter av barnen och som bonus ännu Arabia kannan som jag önskat mig. Detta följt av en fin frukost. 

Men sen resten av dagen var stressande från ena stället till andra, lunch här och kaffe där. Dåligt väder gjorde förstås sitt och andra sammanträffanden sitt, men jag tror att nästa år vill jag ha en egen dag. Jag vill spendera hela dagen med mina barn och göra saker som vi tycker om. Tror att detta skall bli ett mål till kommande högtider, mindre som andra vill och mera som vi själv vill!





Kommentarer

Populära inlägg