Dax för Schweiz


Min erfarenhet av Schweiz sträcker sig till en dag och det var en jätte kall dag. Juli var det då och bilens termostat visade på några plus grader och regnet öste ner mellan varven. Inte riktigt så att det lockade med nå längre vandring i den vackra naturen (ja vi vandrar ju inte annars heller, men då kunde man ju skylla på vädret). 



Så den gången körde vi egentligen bara genom landet och stannade bara i en stad. Så en dag ungefär. blev det då. Men nu skall landet få fem dagar i form av en jobbresa. Vi, jag och en kollega, landar i Zurich på måndag förmiddag och tar tåget till Bern där 3D-workshopen äger rum resten av veckan. Så vi får se hur mycket tid det blir över för att upptäcka Bern. Vanligen brukar jobbet ta precis hela tiden, men nu har vi åtminstone måndags kväll ledigt innan. 

Lite dåligt väder med regn och 16 grader utlovas, så får se. Packningen består nog av betydligt varmare kläder än man behöver här hemma just nu. O jag är lite tröttare än jag tänkt vara, med bara en timme sömn i natt. Minstingen passade på o blev sjuk och rosslade helt fruktansvärt hela natten. Känns ju inte bra att åka bort just nu men åtminstone så verkade det lugna ner sig mot morgonen. Men han blir nog hemma början av veckan. Så ingen riktigt bra start på denna vecka. 

Men från nu och 5 dagar framåt kan ni följa med mina dagar i Schweiz, både här och på instagram. 

Kommentarer

Populära inlägg