Tomtar, förkylning och vem vet vad


Aldrig för tidigt för tomtar och julstaff!
Eller jo visst, det kan vara för tidigt, men slutet av november är absolut inte för tidigt. 
För har man en massa julsaker så kan man lika gärna ha fram dem hela december för sen efter julen då skall de ut. Jag fungerar lite som barnen, när paketen är öppnade då är julen slut, då börjar jag vänta på sommaren ja eller sportlovsresan. 


Mitt senaste loppis inköp! Kyrkan!

Förkylning och tidsbrist och lite ryggvärk som krydda på, så har de senaste dagarna varit. 
I helgen hade jag så många planer, men inget blev egentligen gjort pga allt i förra meningen. Dock en sak jag inte skulle göra fick jag fixat. Nämligen plocka fram julen! Det skulle vänta till slutet av veckan, lite närmare lillajul. 

Vi skulle bara ta ner lådorna (alla 10 såna)i helgen, eftersom det är så mörkt att söka dem på kvällarna. Men som vanligt så kunde jag inte hålla mig utan låda efter låda öppnades och till slut var det mesta fram. Tomte efter tomte hittade sin vanliga plats. Bara en låda med lite diverse staff återstår. T.o.m. julgardinerna kom upp. Ostrukna precis som vanligt. Med tanken att "de blir nog släta av sig själva". Vilket de ju förstås inte blir. Men ingen kommer att påpeka nått om det i år heller. 
Strukna eller inte är inte så viktigt. Huvudsaken är att de är uppe. 

Sen resten av veckoslutet gick lite på halv låga, men är man sjuk så skall man ju ta det lugnt. 
Vilket jag kommer att fortsätta med idag också. 




Kommentarer

Populära inlägg