Tid för Netflix



Så var det igen en tidig morgon som man sitter på tåget mot huvudstaden. Denna gång för två nätter och två intensiva jobbdagar. Ibland skulle man ju nog önska att de man behöver jobba med satt lite närmare platsen där man själv oftast sitter. 




Men så är det inte nu, utan de jag jobbar mest med sitter i Esbo kontoret och då är det jag som flyttar mig dit om det behövs. Tack o lov behövs inte detta varje vecka, oftast bara en gång i månaden, men nu har det varit lite oftare och närmare mellan resorna. 

Denna gång blir det två nätter, så kanske det den ena kvällen finns ork för annat än Netflix maraton :). Men vet ni hur skönt det var förra tisdagen att bara slänga sig på sängen efter en lång dag och öppna en (ja det blev kanske två) godispåsar och bara slänga sig in i "Mary Queen of Scots" värld. Världar av drottningar, prinsar och intriger, en värld så långt från ens egen att man bara kan glömma allt och alla för en stund. Precis vad jag behövde där och då. Dock inte vad min stackars rygg behövde, den hade behövt gå och simma i hotelletspool. Men ryggen överlever, huvudet går före denna gång. Blev till slut 10 avsnitt den kvällen innan jag somnade. 

Kanske blir det Netflix igen ikväll. Lovade min mellersta son, som av nån anledning fixerat sig på killer clowner, att jag skulle se It. Men det vet jag inte om jag törs....
Han har förstås inte fått se filmen, bara sett och hört tals om, men jag skulle ju vara naiv om jag inte förstått att han nog antagligen sett nå klipp på youtube också. Allt skrämmande verkar vara spännande för tillfälle, fast man inte riktigt vågar se ännu. 

Så undrar om en skräck-film en mörk och dyster novemberkväll ensam på ett hotellrum är en bra ide för mig heller!? :)


Kommentarer

Populära inlägg