En glimt av solen piggar upp


Alla gnäller över mörkret, jag också, speciellt när man måste köra bil på kvällen (morgonen går bra, 4.00, för då möter man ingen). Men förutom detta med bilkörande så har jag inget större emot lite regn och mörker. Man får ju en orsak till att sitta inne i värmen framför brasan. För hos oss är brasan tänd så gott som alla mörka timmar som vi är vakna. 




Att tända brasan var det första jag gjorde denna morgon också, strax följt av att sätta på kaffepannan. Stiger gärna upp före 5 på en söndagmorgon också bara för denna stund. Bara jag och djuren vakna och de också bara för att flytta sig bredvid mig och fortsätta sova.

Så brasa, kaffe och nån minut med bloggen, det kallar jag en bra start på söndagen oavsett väder!

Men igår hade vi super väder, för att vara mitten av november. Solen tittade fram bakom träden, fåglarna kvittrade, + 7 grader och vi fick bort de sista löven av gården. Dom där ekarna fäller sina blad så sent varje år så oftast hinner snön komma innan vi får bort dessa löv. Men i år hann vi bra. Så sånt här väder passar bra för oss som inte är så ivriga med trädgården.


Ja det var verkligen inte väder för dessa tjocka vineter mössor, men har man fått ny så skall den på och tydligen var det inte alls nå extra varmt. 

Så en lördag hemma och en söndag likaså. Väldigt skönt så!
Och nog piggar det ju ändå upp när hon tittar fram. Solen alltså!





Kommentarer

Populära inlägg