En tisdag i november och tankarna denna morgon


Halloween över för denna gång, spindlarna och alla nät ner plockade, spökträdet ut slängt med alla nät i (man blir bara latare för varje år) och snart är de sista tårtorna och godiset också uppätet. T.o.m all tacopaj som blev över har snart ätits upp, vilket är tur för hur gott det än är så börjar det nog den fjärde dagen smaka lite trä. 
Men Halloween fixat och firat! Dax att ta tag i nästa firande, för det är ju farsdag på söndag!




Men innan dess sitter man på tåget igen. Två dagar i huvudstaden väntar, i jobbets tecken förstås som vanligt. Sen skall pojkarna iväg på ett par dagar till Kalajoki med mina föräldrar. De får bad och lek  och jag får fredag och lördag egentid hemma! Egentid hemma är nått som verkligen inte inträffar nå ofta hos oss. Vet ni vad som skall göras förutom att hela huset skall städas? Jo sportlovet skall planeras. Känns väldigt kallt och dystert att vänta på en lång vinter utan en solsemester där i mellan. Så detta måste enligt mig fixas. 
Men tyvärr är alla inte helt överens med mig om att en resa är en bra idé...så får se vad det blir av detta. Enligt mig är en resa ALLTID en bra idé!

Och nu har jag helt snöat in mig på Sri Lanka. Två veckor på den fina ön i vinter låter helt underbart enligt mig. Massor att se och villor direkt vid vattenbrynet, så har google berättat för mig under de månader som jag surfat nätet på information. Nu känner jag mig ganska säker på var jag vill vara och vad jag vill se, så nu skulle det vara dax att sätta sig ner och boka. Och det tänker jag göra på fredag!

Och sen har vi farsdagen på söndag och ännu är det helt oklart när alla skall firas. Gubben får sina gåvor på morgonen med sång och frukost det ser barnen till att vi fixar. De bestämmer och jag fixar, så det blir nog bra utan nå större planering. 

Men inte behöver man den här veckan heller gå sysslolös.


Kommentarer

Populära inlägg