Det var Oktober!



Höstens sista andetag, läste jag nånstans, och det lät bra, så nu använder jag det själv. Oktober är härmed slut för denna gång och med det tar hösten sina sista andetag! Så nu snart, efter att vi fått städat bort alla spindlar och skelett så börjar vi nog smyga in julen. Bort med det mörka och dystra och in med mera mysbelysning i form av julstjärnor och annat. Vi börjar lite diskret och sen runt lilla jul så slänger vi fram alla tomtar! Det blir som en explosion av rött. En färg som vi inte annars använder hemma hos oss alls. 





Oktober var en bra månad tycker jag. Dock nu när jag fyller i timmarna i jobbet så märker jag att vi egentligen var sjuka ganska många dagar och så syns ju inte där ens de dagar som gubben var hemma med nån av dem. Så kanske det inte ändå var en så bra månad... 

Ja vi hade ju bara förkylning och feber, så inget farligt. Så jag tycker att det ändå var en bra månad!




Vi var till villan flera gånger. Hade både sämre och bättre väder och en super varm helg helt plötsligt. 
Vackra höstfärger, fin fiskelycka och trevliga promenader.




Vi såg Mumin i Jakobstad, jag och de äldre pojkarna spenderade höstlovet i Dublin och två jobbresor till Esbo blev det också. Vi har bakat de första pepparkakorna, myst många mornar framför brasan, spelat, läst på prov, jobbat, stressat och planerat.

Men nu avslutar vi den månaden och hur gjorde vi det, jo med att låsa in minstingen i bilen, ja det är det första jag kommer på. Ja eller bilen låste in honom. Detta har hänt en gång tidigare också, men då trodde jag bara att nån ändå var och tryckte på knappen. Men denna gång är det helt klart att bilen själv låste sig. Steg ur bilen och lämnade nyckeln där den brukar ligga inne i bilen, går runt bilen för att öppna åt Colin och just när jag skall öppna hör jag klick klick och så var bilen låst. Såg ju pojken hela tiden så det var inte han som låste. Lite skrämmande om man hade haft ett mindre barn i bilen, nu lyckades han ju själv ta nyckeln och öppna dörren med lite instruktioner. Men hade han fått panik av att han inte kom ut genast så hade det varit svårare. Nu var han mest stolt över att han räddade situationen!

Och vår dansande mittersta son avslutade 
sin månad med maskerad på danstimmen.

Så fast min första tanke var att Oktober var en bra månad, så tror jag nog efter lite genom tänkande, att vi får hoppas att November blir lite bättre!


Kommentarer

Populära inlägg