10 års kalas med Star wars tema

Star wars är verkligen inte min juttu! Hade varken sett filmerna eller ens velat se filmerna innan. Men han mellersta sonen, han älskar Star wars! Så temat för 10 års kalaset var ju givet och många av gåvorna också. Och i dagens läge så har jag sett, ja kanske inte en hel Star wars film, men åtminstone snuttar av dem alla. Och egentligen så är de ganska bra.



Har man Star wars-tema så då är ju tårtan också Star wars förstås. Och som vanligt så är det min mamma som fixat den. Jag var lite för ivrig med ljusen och hann aldrig få nån bild utan dem. Så ni får ursäkta att de lite förstör helheten där på bilden åvan.

Förra veckoslutet var det alltså kalas-helg. Vi började med kompiskalas för hela klassen på fredagkväll. Har inte helt koll, men tror att hela klassen också kom. Vädret som lovats till kvällen var strålande solsken och tanken var att det skulle vara utekalas med picknick och hoppborg. 



Men vädret var förstås mulet precis hela dagen och väldigt mörka moln drog in över himlen strax innan kalaset skulle börja. Var helt säker på att det kommer att börja regna och det blir kaos när alla jag blir tvungen att ta in alla 20 barnen. Men slutligen så blev det bara ett par droppar och vi kunde ha kalaset ute precis som planerat. 



På lördag skulle det vara kalas för släktet och jag skulle baka en ostkaka kvällen innan. 5 på morgonen vaknade jag med ett ryck o konstaterade att jag glömt hela tårtan. Så bara att hoppa ut i köket och börja på. Hade inte ens tid att byta kläder, man kan gott baka i pyjamas också. För det var lite bråttom eftersom en ostkaka kräver ju en del timmar i kylskåpet och denna skulle ännu ha flera lager. 

Men tack vare min inre väckarklocka så hann den ju bra ändå. Och vem behöver sova ens på veckosluten?!




Paket på säng och valfri frukost hör födelsedagar till hemma hos oss. Den här han hade en lång lista på både presenter och för frukosten. Riktigt alla present-önskan blev inte av, men frukosten fick han precis som han ville. Hans frukost bestod av: nutellasmörgåsar, små pizzan, bacon, äppel, gurka, donitsar och kakao. 




Lördagens kalas för släkten var en repris av många kalas innan. Massor av tårta, glatt prat och lekar på det. Och hoppborgen den fungerar både för barn och vuxna. 




Kommentarer

Populära inlägg