Sommarvärme - Vattaja - Migrän


Vilken morgon, började med lite huvudvärk men tänkte att det går nog över med lite vatten. Nehe då, en halv timme senare kastar jag redan upp första gången och då är det bara att konstatera att det blir sängen i en del timmar framåt. 




Jag gissar på för mycket sol, för lite dricka, för lite träning och så en mix av allt detta. För nu är det flera huvudvärkstabletter om dagen som gäller igen. Mot inga alls en lång tid nu. Och imorse då riktigt "kasta upp"-migrän. För min del brukar det räcka med kasta upp och dra täcket över huvudet några timmar och så är det över. Man känner ju sig lite halv groggig hela resten av dagen förstås men man kan ändå vara med. 

Så det blev sängen i en del timmar till och barnen passade på och åt godis och chips till frukost och sen spelade de ända tills gubben kom. Om det inte varit för att de blev tvungna att hämta allt själva så hade nog de tyckt att det var en super morgon. 

Alltså detta väder! Vi har totalt vindstilla och 30 grader i skuggan ute vid havet. Nu känner t.o.m. jag att jag kunde slänga mig ut i havet nu och då. Men jag håller nog mig inomhus eller i skuggan så mycket som möjligt idag. Annars kommer jag inte att klara av att se Kevins första fotbollsmatch i kväll. Det kommer nog annars också att bli olidligt varmt har jag på känn. 

Men igår hade vi en lagom varm dag här ute på ön. Fast dagen bara flög iväg för oss och plötsligt var det redan dax att packa strandväskan och bege oss till Vattaja och träffa en kompis till Colin och hennes mamma. Men där blev det lite tänka om när gubben ringde och sa att bilen gått sönder och han nu stod i Karleby och kunde inte ta sig vidare. Vi hade ju ingen båt eftersom den stod i hamnen, så vi kunde ju inte ta oss från ön. Så det sluta med att vårt strandsällskap fick plocka upp honom i stan o så fick de vänta medan vi tog oss från ön. Gick ju det också förstås.

Så vi tog oss till Vattaja och fick en fin kväll i trevligt sällskap. Colin och hans kompis badade i 3 timmar och blev inte ens då färdiga. Vi pratade i timmar och njöt av solen. En väldigt bra kväll blev det!



Kommentarer

Populära inlägg