En Midsommar


En bra Midsommar blev det, men där har vi nog andra att tacka än oss själva den här gången. Jag bidrog med att plocka lite blommor. Andra skötte matfixandet och bakandet och dekorerandet och allt fixandet egentligen. Jo lite grönsaker hackade jag nog också. 




Vi skulle fixa Midsommarstång och kransar. Vi skyllde på vädret och det blev inga såna. 
Vi skulle grilla. Köttet är fortfarande i kylen.

Jag ville inte Midsommar. Jag hade ingen lust med Midsommar. Jag stretade emot så länge det gick.
Men jag fick en rolig Midsommar, tack vare min familj. 




Vi åkte in till fastlandet i total dimma. Sen började det blåsa också och blåste ordentligt hela resten av dagen. Soligt men blåsigt var vädret alltså om någon undrar. 
Man kunde gott vara ute men helst i vindskydd då. 




I hamnen så bytte vi till husbilen, som stod packad och klar och väntade på oss. Så jo lite hade jag nog förberett Midsommaren ändå. Ja o inhandlat två påsar med godis, det hade jag också gjort. Men pga att gubben tappat bort nykeln till min bil så blev dessa kvar där (han hittade dem dock precis där de skulle vara sen senare...). Så inte ens godis hade vi med oss. 

10 minuter är det bara till mina föräldrars villa från vår båthamn med bil, så vi var snabbt framme. Där så väntade alla förutom Åland-systern. 

Dagen kom sen att bestå av mat, mat, mat och mera mat och däremellan så såg Colin till att alla sprang ordentligt i olika lekar. Och visst är det roligt sen för både stor och speciellt små när alla går all in i nån lek. Mycket spring blev det åtminstone. 




Och sen tårtor och kaffe på det!




En tur till Ohtakari för lite beachvolley och lite bad blev det också. Tack vare blåsten blev det nog mycket lite bad och mera bollspel. Bara Colin vågade sig i vattnet. 




Vi avslutade kvällen förstås med rövarstek middag och bastu på det. 




Sen följande dag fick vi ännu besök till vår villa. Det blev flera fiskar, grillande och Nerf-krig. 
Colin bestämde lagen så att han skulle vinna. Han lade flickorna i ett lag men när de vann så bytte han till det laget :). 


Team Looserit (enligt Colin)
Team Mestarit (enligt Colin)

Så en helt otroligt bra Midsommar blev det i alla fall!


Kommentarer

Populära inlägg