En varm start på semestern


Inte i mina vildaste drömmare så hade jag kunnat drömma om en sån här värme till semestern, det är ju ändå bara juni. Men här har man nu suttit på stranden i helt otrolig värme nu i flera dagar. Otroligt skönt!



Detta är ju den värme som jag brukar ha på min sommar semester, men inte hemma då förstås. Hemma blir det varmt, när det huset värms upp så får det vara kallt en lång tid innan det blir svalt inomhus igen. Så det är ganska tungt att sova där. Balkongdörren bara måste vara öppen för att man ens skall ha en chans att sova och då kommer krypen förstås, trots att man har myggskydd i dörren så hittar de in, och så kan man ändå inte sova. Sov inte många timmar de två nätter vi var hemma och han minste steg upp 3, för han kunde inte sova. Och det är ju inte så roligt. 

Vi var hemma nu efter midsommarhelgen i ett par dagar. Ett par ganska hektiska dagar egentligen. Hektiska och lite stressiga blir det eftersom det är så mycket som skall rymmas på dessa dagar. Barnen har sina hobbyer vissa dagar i veckan, så dessa dagar ä vi förstås hemma. Som tur är så är de flesta på samma dagar vilket gör det enklare att få allt och gå ihop. 

Colin var på sin första knatteträning i friidrott i måndags och han gillade det, vilket ingen annan av dem har gjort. Men så gillar han ju allt om där bara finns nån i hans egen ålder att leka och busa med. Och det fanns det ju här. Så måndagar blir friidrots kvällar nu då. På tisdag har han sin Taekwondo som han gillar och sen kommer fotbollen att börja för hans ålder nu också på tisdagar. Det har han länge väntat på. Kevin kör fotboll tisdag och torsdag. Han äldste har gått in i nån för tonårsstadie och kör soffan, varvat med sängen. 



Sen skall man ju hinna se sina kompisar också de dagar vi är hemma. Så min semester när vi är hemma går ut på att köra barnen hit och dit. Nu har vi passat på och kombinerat strand och kompisar i ett par dagar. Alla hänger ju ändå vid Vibergs dessa varma dagar. Pojkarna har haft super roligt där och jag också för den delen. 
"Kommer ni imorgon också, samma tid?!" 




Men nu är vi ute på ön igen och vi har alla sovit gott en hel natt. Ett litet hus blir ju snabbt svalt på kvällen och man behöver inte hålla dörrar öppna och släppa in myggen. Så här kan man t.o.m. dra täcket på sig och faktiskt sova. Jag sov till 7 utan att vakna, annat än när gubben steg upp och åkte till jobbet. Barnen sov ännu längre. T.o.m. katterna, som hemma kört nån rally på natten, var lugna och sov tills de fick gå ut med mig. Alla trivs, ja förutom de som kan sova var som helst och hellre hade hängt med sina vänner. 
Inte lätt att få alla nöjda!

Men nu kommer vi att köra villahäng en del dagar. 

Kommentarer

  1. Ja visst har vi haft fantastiskt väder nu, det började lagom inför första delen av min semester �� Hoppas det blir repris andra halvan av augusti då jag har andra delen av sommarsemestern ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen helt fantastiskt väder, fast idag när det är vindstilla och 30 grader så känns det nog redan lite för varmt t.o.m. ute vid havet. Men man får inte klaga, vem vet hur länge vi får njuta av denna värme.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg