Semesterns första dag

Slängde iväg de absolut sista jobbmailen med telefonen och så stängde jag av. Packade ihop största delen av familjen, 2 barn, gubbe och djuren i bilen, och skickade iväg dem i förväg till villan. Sen blev det soffan och en otroligt spännande bok. 



Vilken bra start på semestern. Lugnt och skönt! Hämtade färdig mat från butiken åt mig och Romeo, vem orkar göra mat när det inte behövs?! Senare blev han hämtad av kompisen och så blev det kalas för dem och fortsatt soffa för mig. 

Ok, till slut var det ju bara att stiga upp, packa ihop det sista, vattna blommorna och åka o hämta pojkarna. En snabb stop och lämna av kompisen och sen mot villan. Ja via butiken förstås och sen ut till villan. Kom fram lagon för att hinna se slutet på en av Star wars filmerna som han mellersta gillar. Så från att jag ännu för nån månad sedan inte hade sett en ända av dem, så har jag nu åtminstone sett en hel del slut. Nån dag skall jag nog ännu se dem alla helt från början!

Jag hade en ganska deppig vecka, såg egentligen inte alls framemot semestern. Men vädret försöker nog verkligen göra det bästa i år. Vilken värme vi har och inte ens mygg i överflöd för tillfället! Så den första dagen var helt lovande. 




Här på villan har det hänt en del. På torsdag så ringde grävmaskinstypen att han egentligen är vid vår villa nu. Lite överraskande när han för nån vecka sen sade att han troligen inte kommer att ha tid med vår strand på hela sommaren. Det finns inte så många som har flotte och som kan ta sig ut till öarna här så vi hade redan tappat hoppet på att få nån alls. Och så plötsligt var en redan där! Så det blev lite bråttom att planera färdigt hur och vad vi ville ha gjort. 

Vi flyttade vår båthamn till en mera skyddad plats och gjorde den gamla båtplatsen till strand. Vi har ju sett att där samlas sand från havet och en hel del sten hade redan tidigare tagits borta därifrån, så jag har hopp om att det kommer att bli bra. Redan fast grävningen inte ens är färdig och slutarbetet inte ens börjat så är det betydligt bättre. 




På båtplatsen var det egentligen bara att förstora den som grannen redan hade och så får vår båt också plats där. Betydligt mera skyddad är den här platsen och mindre sten att ta sig förbi har man också. Nån form av brygga behövs helt klart fixas här ännu. 




Sup-brädorna har varit i förvaring sedan de köptes i höstas och nu äntligen blev det dax att ta fram dem. De flesta av oss fastnade direkt för detta. Så roligt! 
Inte helt lätt att hålla sig stående heller och man vill ju inte falla i hur som helst i detta hav av stenar heller. Så vi började lite försiktigt. 




Eftermiddagen spenderade jag och pojkarna på Vattajas otroliga strand tillsammans med mina föräldrar. Det blåste inte ens och de andra människor man såg här går lätt att räkna på en hand. Jag bara älskar den här stranden! Och det bästa är att från vårt båthus är det bara 10 minuter med bil hit! Så från vår villa ca 15 minuter. 




Så den här semestern har potential att bli helt ok. 
Inte som vanligt, men helt ok!





Kommentarer

Populära inlägg