Vad vill du inte göra på semestern - min familj svarar!


En semester betyder så väldigt olika för olika människor. En tycker att köld och snö är det som en semester skall ha. En föredrar värmen och ett hotellområde. En vill ha äventyr och spänning. Ja det finns troligen en modell för alla. 



I vår familj är vi överens om den stora bilden åtminstone, vi väljer helst värmen! Men sen var vi nog inte så överens...

Heidi
- Jag vill inte bara slappa! Jag tycker att en kombination av slappa dagar och lite sevärdheter är bra. Att bara ligga på ett hotellområde hade jag hatat. 
- Inte för mycket äventyr! Hade aldrig hoppat fallskärm eller benji hopp. Nej aldrig.
- Dyra restauranger! Sånt tycker jag bara är slöseri med pengar. 
- Festa ordentligt! Helt onödigt hask av tid. Man mår ju bara dåligt så länge efter. 
- Campa i tält så att man måste gå med packning nån längre tid. Njaa, inte riktigt min greij på semestern, lite bekvämt behöver det vara. 

Jani
- inte shoppa (han gör det om han måst, men alltid med en massa gnäll)
- inte hela semestern i en stad (och därmed är Dubai och annat som jag gillat uteslutet)
- inte åka hem (nå den här gör han ju ändå varje gång...)
- inte ha dåligt väder (därför väljer vi alltid destinationer som är ganska väder säkra och rätt tidpunkt på året)

Romeo
- inte åka bil nå länge (man har ju ingen wifi heller när man är från boendet...)
- inte gå i städer (ok, måste medge, de har sett ganska många kyrkor, tempel och slott för sin ålder)
-inte höga höjder (han är väldigt höjdrädd, detta hjul i Gdansk i sommar var väl helt ok, men om man ser ner, som glasgolv, där är dt helt stop)



Kevin 
- inte åka bil nå länge (han kan bli ordentligt åksjuk)
- inte höjder
- inte simma med hajar (hmm, försöker nu att se till att det inte finns så många hajar omkring när jag släpper dem i havet...)



Colin 
- inte sova (hmm, när man är 4 är väl att sova aldrig roligt)
- inte åka bil
-inte simma med hajar så att man blir uppäten



Ok, barnen är helt less på husbilsresor och roadtrips överlag och jag som har så många härliga turer som jag hade velat göra... men det brukar gå bra, så länge som det finns en belöning på slutet, som nått roligt att göra och inte att gå på en stad då, för det är de ju helt less på också. Två saker som jag älskar! Detta med hajar kommer nog från att de äldre har fått se på Hajen filmerna och han liten bara hänger på förstås.

Sen var de nog lite överens om en sak de två äldre pojkarna, de hade gärna spenderat en sommar helt hemma. Och som det ser ut nu så kommer den önskan att slå in redan i sommar. Villa-fixan listan växer för varje dag, så det kommer inte att finnas tid för nått annat. Men vi skall se hur det låter sen när de upptäcker vilket väder juni månad oftast bjuder på i våra trakter (vi har ju varit i +25 eller mera de senaste 8 åren under den månaden). När de står med vinterjackan på ute på ön och firar midsommar... jepp jag kommer att vara skadeglad.


Kommentarer

Populära inlägg