Resedrömmar - lite planer - för 2020


Oj som vanligt så har jag huvudet fullt med påbörjade planer, för att inte tala om alla drömmar. Men om man skall hålla sig till drömmar som ens har en liten chans att bli förverkligade så skulle min lista för detta år se ut lite så här.




Seychellerna 
En helt färdigt bokad resa har vi ju, det blir Seychellerna till sportlov. Detta är en plats som länge varit på önskelistan och nu blir den av. Blir 5 dagar på Mahe, 4 dagar på Praislin, 3 dagar på la Digue och sen ännu 5 dagar på Mahe. Vet inte om det är en super bra uppdelning, kanske man borde vara längre på de mindre öarna, men nu kör vi så här. Så 2,5 veckor blir det. Mina föräldrar och en av mina systrar följer med oss så vi blir ett lite större gäng igen. 




Det är det som är konkret bokat. 

Karibien kryssning
Sen finns det en plan, som har varit under planering under flera år, en kryssning för hela stora familjen i Karibien. Vi sa först nej, vi vill inte sitta på en båt en vecka, men så böt jag åsikt (man kan ju inte lämna bort från en familjeresa) och nu sakta men säkert kommer gubben efter. En Karibien kryssning med start i Florida skulle det kunna bli till hösten. Men november är en tid alla skulle ha möjlighet och en veckas kryssning och en del dagar var man nu än stiger på båten är tanken. Men som sagt helt i planeringsskedet ännu!




Men blir kryssningen av så får vi nog skippa alla andra planer för detta år och troligen nästa sportlov också, för billigt blir det ju inte. 

Men blir den av nån orsak inte av så hade jag redan en eller två resor under planering.

Spanien-Portugal roadtrip
En roadtrip till sommaren med start i Barcelona, några dagar där och en trip till Andorra. Sen bila ner till södra Portugal med en del stop på vägen. Roadtrip och Barcelona ca en vecka och sen en vecka nere i södra Portugal och alla vackra stränder där. Detta var en trip som jag försökte sälja åt min syster med familj också. Men kanske det får bli nästa år sen om kryssningen blir av. 




Israel
Till hösten en trip till Israel. Start i Tel aviv och sen ta sig ner till Eilat. Bada i Döda havet och allt sånt. En liten roadtrip alltså detta också. Detta var en av idéerna som jag tittade på när Barcelona inte blev av i höstas. Då nappade det inte helt, men nu med mera tanke och lite mera forskning så är jag het såld på idéen. 




Kryssningen eller dessa två åvan, så kunde det bli. Men sen kanske nått kortare också...


En weekendtrip
Utan barnen, kanske en syster-trip, det står också på önskelistan inför året. 


En roadtrip till Sverige
Kanske till våren/sommaren. Börjar bli en tid sedan vi hälsat på i Skellefteå och nu finns det ett hus att titta på också. 

Jobbresor 
Såna brukar det ju bli, men i år ser det ganska tomt ut. Så vi får se.


Sen blir det mycket villaliv, det är helt säkert!

Bilderna är lånade från PixaBay!


Kommentarer

Populära inlägg