Önskan inför 20-talet


Ett blankt papper, tänkte jag först! Men så är ju inte. De kommande nya åren är ju inga tomma papper. Utan alla valen man gjort i livet tidigare följer ju med, på gott och ont. Men ganska långt går det ju att förutse vad som kommer att ske, om allt fortsätter i denna bana vill säga. Men så är ju detta med livet inget som alltid går precis som man tänkt sig...eller så gör det precis det...man vet aldrig.




"2020-talet blir åren när jag blir 40", sa jag!
"Och jag blir 50" (eller egentligen så sa han 25 som vanligt), sa gubben!
"Det är åren när vi blir 60", sa mina föräldrar!
Sen slog det mig, "det är åren när Romeo blir 20", och det var nog den största chocken för alla!

Men så är det ju, vi blir alla äldre det kommande årtiondet, om vi har tur alltså!
Så det är nog den största önskan, att vi alla får bli äldre!

Att få vara frisk och leva är alltså nummer 1. 




Att få vara lycklig är nummer 2. 
Och den är ju inte alltid så svart-vit som att leva eller inte. Man kan vara lycklig på många sätt och vad som gör en lycklig är inte alltid det som gör en annan det. Ja kryptiskt, jag vet, men denna blogg är åtminstone inte ännu till för att ventilera problem. Men problem har vi ju alla, större och mindre, de kommer och går genom hela livet. Men trots problemen så önskar jag att det alltid finns nått som gör mig lycklig.
Så lycka är nummer 2. 




Drömmar är nummer 3. 
Drömmarna för barnen och vad man hoppas för dem i framtiden det är ju en sak. Man önskar ju att de skall växa upp till ordentliga män, för två av dem blir ju vuxna under de kommande 10 åren. Hur skrämmande den tanken än är. Man hoppas att man klarar av att uppfostra dem till oretnliga vuxna. 

Mina drömmar för mig de kretsar kring resor, upplevelser och magiska platser. Är nog en ganska stor drömmare skulle man kunna påstå. Och ibland så lyckas man ju få en att gå i uppfyllelse också. Så sluta aldrig drömma, är kanske mera en uppmaning än en önskan åt mig själv. 




10 år är en lång tid och vilda drömmar och konkreta planer kan man ha i mängder. Men jag tror jag avstår från att skriva ner nå mera specifika såna. Ni får se sen! Ja vi får väl alla se sen!

En önskan om ett magiskt 20-tal!


Kommentarer

Populära inlägg