20 år sen Millennieskiftet och nyår nu


Jag kan ibland tänka att det är super tråkigt att alltid göra samma sak, varje år. Villan, middag, bastu, nyårslyckor och raketer! Där var den, nyåret också i år! Lite tråkigt om man frågar mig. Men en tradition och roligt om man frågar barnen. 





Nyåren, sen vi fick barn, har helt hamnat i skuggan av julen. Innan var det planering och fjällturer med ett helt gäng av vänner som gällde. 3-4 år i rad i början av 2000-talet spenderades så. Ja kommer inte ens ihåg hur många det sen blev, men millennieskiftet var den första och den är och kommer alltid att vara den som man minns bäst. Som tur så var detta innan digitala bilder och långt innan Some var en del av vardagen. Inga mindre smikrande bilder som flyger omkring i internet-rymden alltså! 

Men för 20 år sen såg nyår ut så här:

Inga lov frågade för publicering därav sudd för ögorna.

De senaste, många nyåren, har varit lite lugnare...
Missförstå mig nu inte, att hålla på som man gjorde när man var 18 är inget som jag vill göra idag! Men kanske nått mittemellan och en palmkantad strand hade heller inte varit fel...

Men årets nyår blev som vanligt, inte planerad alls. Känns att man planerar och fixar så mycket inför julen, så det finns bara inget krut kvar till nyår. Så vi packade väskorna och drog till mina föräldrars villa. Och det blev utelekar, middag, bastu, nyårslyckor, raketer och skåla in nyår klockan 22.00 för efter det så somnade 4-åringen. Vi hann precis med allt, 5 minuter efter skålen så sov han!

Vi andra lyssnade på ordentlig dunka-dunka genom precis hela natten. Så jo, lite av samma stämning som för 20 år sedan var det ju med ett gäng ungdomar ute vid stugbyn. De höll på till morgonen precis som man bör. Så högt som man hörde musiken ännu hos oss, så kan man dock undra om de har nån hörsel kvar... och med den tanken så vet man att man inte är 18 nå mera! Och vill absolut inte vara det heller! Gillar mitt 30+ jag betydligt bättre!





Kommentarer

Populära inlägg