Ett dygn i Tammerfors


Jag hade en väldigt intressant jobbresa till Tammerfors i veckan. Intressant kanske för att det var nya människor, ja samma gamla GTK, därifrån kommer jag mig knappast bort, men en ny grupp av människor. Lite som att vara tillbaka på studietiden skulle jag vilja påstå, på gott och ont...





Ja syftet med jobbdagarna var en kurs och jag hade nog mera roligt än jag haft på länge i jobbsammanhang. Mycket för att jag bestämde att nu gör jag allt annorlunda än jag brukar. Hur mycket jag än hellre hade velat slänga mig ner på sängen, framför tv:n med världens största godispåse så valde jag att göra annat precis hela kvällen. Och jag hade roligt! Var kanske inte utvilad efter de dagarna, men det var roligt. Och maten och ölet på Pyynikin Brewhouse var helt super.




Kursen var en internationell första hjälp kurs. Ja samma som de vanliga första hjälp kurserna men på engelska. Men mitt gamla behövde ändå förnyas så den här kom lägligt. 
Bra med repetering, men så många gånger har man nog gått första hjälp kurser så man torde kunna detta, åtminstone i teorin. 

Platsen var Holiday Club Tampere Spa som ligger i en 100 år gammal fabrik vid Näsijärvi strand, bara 2 km från centrum av Tammerfors. En väldigt vacker gammal byggnad tycker jag! Hade gärna gått en sväng i området, men vädret var inte det bästa den här dagen. 
Själva hotellrummen låg i huset bredvid, helt ok rum, men lite opraktiskt att behöva gå ut och genom parkeringsplatsen för att komma till frukost eller badet. Det var lite kallt i badrock. 
Och wifin var helt usel, mina barn hade gjort uppror på det här hotellet.




Badet var verkligen inte stort men barnen hade nog gillat det. Varmt och skönt, inte som i simhallen. Själv hade jag tråkigt efter 10 minuter. Det var inte alls så roligt utan barnen.




Innan tåget gick hann jag med en lite promenad dock. Vi gick in till centrum från hotellet och sen hann jag ännu med lite påskpynt shopping också.





Kommentarer

Populära inlägg