En inredningsiver och spysjuka


Ja ibland blir det inte som man tänkt. Speciellt inte när man vaknar av att minstingen spyr ner hela sängen. Då blir det att tänka om några dagar. Igår blev det soffan istället för härligt uteväder och idag blir det hemma häng istället för jobb. Men sånt är livet!




Han valde dock nog helt rätt helg och rätt vecka att bli sjuk, inga större planer och inget resande ens i jobb. Bara han hinner bli frisk till söndagen och om nån annan blir sjuk så att de också hinner friskna till. På söndag blir det nämligen 1-m fest för minstingen. Bara en gång i livet som man kommer upp till en hel meter så det är verkligen en sak att fira! Kommer man upp till 2 meter så får man ny fest! :)  Så fest blir det på söndag, fast den där metern nog spräcktes för en tid sen redan. 

Så ja inget extra inplanerat i veckan den här gången, vilket gör det så mycket enklare att fixa allt. Har man redan en "jobba hemma" dag inplanerat till måndagen så är det desto enklare. Ett möte är jag dock nog tvungen att ta, fast jag förstås inte hade behövt, men det borde vara ett kort ett och bara med en person så ingen panik fast man blir tvungen att bryta om det blir panik. Och så handlar det ju om en rolig jobbresa!

Så i helgen hade jag tid att planera våren och sommaren lite. Ja de stora dragen finns ju redan där, som semestrarna och resorna, men allt smått behöver också komma in i kalendern, annars finns risken att de inte blir fixade. Som fönster tvättandet, vilket är en hel dags projekt för två och en uppgift som båda hatar, så det behöver verkligen planeras in för att bli av. 

Och ja plockat och fixat och igen kunnat konstatera att våren är hemsk. 
Varför? Jo för att jag får en sånn iver att göra om och fixa och igår hade jag helt kallt kunnat riva ner hela köket, är så missnöjd över hur skåpen blivit brunare och brunare under åren. Lite färg skulle pigga upp... Och så skulle det passa bra med lite nytt här och lite nytt där, ja ni förstår. Men som tur så går ivern nog snabbt om också denna vår och sen är vi ju knappt hemma under sommaren så det vi har det fungerar tillräckligt bra. 

Jag får takla min inredningsiver så här istället! Fixa, plocka och tvätta det som redan finns!




Kommentarer

Populära inlägg