En sista dag på villan innan semestern


En lite kallare och mygg-rikare men fin dag på villan hade vi i söndags. 
Solen sken, men det blåste och när det inte blåste så åt myggen upp en. En typisk finsk sommardag alltså!


En fin o varm maj fick vi, men som vanligt så svängde ju vädret så gott som genast när skolorna slutade. Eller kanske det berodde på att jag packade ner utekläderna i husbilen redan i helgen, i tron att de inte skulle behövas mera innan vi åker. Men som vanligt så slutade det med att jag fick hämta in dem igen. Hade nog behövt packa ut sommarkläderna istället. De år jag gjort det så har det blivit varmt helt plötsligt. Hur som helst så svänger vädret varje år om man börjar packa för tidigt. Och det gör jag ju, varje år! Och varje år springer jag och hämtar in igen allt som vi ändå behövde ännu. Men när man är ivrig att komma iväg så blir det lätt så. Minstingen packade sina leksaker igår kväll och han var nog av den åsikten att bilen borde rulla genast. Fick muta med glass för att få in honom ur bilen. Han hade tänkte sova där!

Men helgen ja, söndagen spenderade vi på villan. Var inte tal om nått badande i det vädret men ut med kanoten och fiska det kunde man ju göra. Ja o blåsa bubblor! 

Och vet ni vad jag tänker göra i kväll. Packa det sista! 




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg