Hur gick det med mina höstlöften?!



Blev inga nyårslöften i år! Tror det blir bäst så...är ganska dålig på att hålla dem ändå!
Gjorde ju en del löften inför hösten som ni kanske minns: 10 löften inför hösten
Vill ni veta hur det gick med dem?


Vad har denna bild med texten o göra? Absolut inget! :)


Inte köpa ett ända plagg kläder åt mig själv mera i år! 
Nåjaa köpte några plagg, men det var heeelt nödvändigt. Förstås! Hade inte klarat mig utan! Man kan ju inte gå omkring naken! Eller nått sånt... Köpte en vit tröja till familjefotograferingen o en klänning till julfesten, ja o svarta byxor också. Så egentligen gick det ganska bra! Rensade bort betydligt mera än jag köpte åtminstone! Bevis under!




Köper ingen karkki alls!
Här gick det nog inte så bra. Köpte nog godis, men kanske inte riktigt så mycket som jag annars hade gjort. "Lånade" av barnen gjorde jag nog ändå precis som vanligt.


Bara en Ed lemon light (energidryck) i veckan! 
Gick också så där. Det blev kanske två-tre i veckan. 


Mera tålamod med läxläsningen!
 
Ja jag behövde ju inte läsa läxor med Romeo nå annat än två dagar i veckan eftersom gubben skötte de andra dagarna. Men tycker nog att det gick bättre än förra året. 


Köper inga leksaker åt barnen innan lillajul! 
Detta tror jag att jag klarade av! Dock köpte de själva, men för egna pengar! 
 

Träna åtminstone tre gånger i veckan, helst fyra!
Riktigt varje vecka blev det nog inte tre gånger, eftersom jag började jobba hemifrån en del dagar. Men tror nog att jag kom väldigt nära målet med tre dagar i veckan. 


Blogga varje dag!
Inte riktigt varje dag. Vardagen o allt annat kommer emellan ibland o då finns det bara inte tid. Men jag försöker!


Inte gnälla över nått varje dag när jag kommer hem!
 
Nåjaa, kan hända att gubben o jag har olika åsikter om hur det gick med den saken. Jag tycker jag klarade det ganska hyfsat. Men tror han är av annan åsikt... 


Spendera kvällarna efter jobbet med barnen istället för att städa o plocka.
Ibland så o ibland bara måste man göra annat också. Mera lekande skulle inte skada! Men som tur är jag ju hemma mera nu i nån månad. Mera lektid!


 Hitta åtminstone en kväll i veckan när jag hinner sätta mig ner på kvällen efter att barnen somnat o bara ta det lugnt framför tv:n. 
Nåjaa gillar ju att blogga o sitta framför datorn, så att detta inte egentligen blev av gör inte så mycket. 


Så av 10 så klarade jag av att hålla ungefär 2. Ingen poäng med att ge löften alltså!
Så nu struntar vi i dem! 2017, utan löfter!


Kommentarer

Populära inlägg