50 frågor!


Denna lista med 50 frågor cirkulerade bland bloggare för en tid sedan o nu tänkte jag att det skulle vara en bra tidpunkt att svara på dessa! 




1. Vem litar du på?
Jag har en vän som jag litar på i vått o torrt. Känns bra att ha en som man vet att man kan berätta precis vad som helst för o man vet att hon lyssnar o inte kommer att döma en. Det att vi oftast är på samma vågläng är ju heller inte fel.


2. Vart skulle du vilja vara just nu?
En paradisstrand nånstans skulle inte vara helt fel, kanske Fiji. Nåstans där det är lite varmare än -20 grader åtminstone.


3. Favoritstad?
Åbo, min studiestad, den kommer nog alltid att vara en favorit. Men Dubrovnik eller Siena hade nog heller inte varit fel.


4. Vilket är ditt favoritnummer?
4


5. Vad var det senaste du åt?
Russin


6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
Blått, vet inte varför. Det var bara det första jag tänkte på!


7. Hur är vädret just nu?
Soligt o -20 grader!


8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Antagligen Mamma eller Sonja.


9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Helheten


10. Vad har du för skostorlek?
En liten 39 eller en stor 38.


11. Favorit tv-program?
För tillfället har jag ingen serie som jag följer. Letar efter nått bra! Ja förutom den serien som jag följt med i 25 år då, The Bold and the Beautiful. Den är kanske inte en favorit, men eftersom den nu följt med en under hela ens uppväxt så känns det lite fel att sluta titta nu. Sen behöver man ju bara se ett avsnitt i månaden för att hänga med.


12. Har du några syskon?
Jodå, fyra stycken. Fyra yngre systrar, Charlotta och så trillingarna Janina, Johanna o Jonna.


13. Längd?
170 cm, kanske, ungefär. Har ju inte mätt mig på nått år. Men då i tiderna när det måttet var viktigt så var jag väl ungefär 170-171 cm.


14. Hårfärg?
Ja på riktigt är det ju typ rått-brunt. Men har varit blond i många år!


15. Ögonfärg?
Mörk Blått


16. Använder du kontaktlinser?
Gjorde det en tid innan Romeo föddes. Men efter det har jag nöjt mig med glasögon när jag absolut behöver dem, som när jag kör bil. Annars leker jag att jag ser helt tillräckligt bra.


17. Favorithögtid?
Den var svår, kanske julen ändå.


18. Favoritmånad?
Juni, för då är vi oftast på resa.


19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
Om jag har, behöver bara tänka på nått lite sorgset så kommer tårarna.


20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Petson o Findus Jul på bio. Kommer inte ihåg att jag skulle ha sett en hel film nån annan gång under de senaste månaderna.


21. Favoritdag på året?
Dagen före semestern!


22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Vad jag kan minnas så var jag nog inte det. Men så är det ju en tid sedan man behövt fråga nån på dejt också!


23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Öööö, nej!


24. Kramar eller kyssar?
Tycker om att kramas, men skulle nog svara båda.


25. Choklad eller vanilj?
Absolut choklad.


26. Har du tatueringar?
Nej o kommer aldrig att låta nån rita på mig!


27. Vad lyssnar du på just nu?
Just denna sekund så hör jag nån Smurferna serie, men annars är det ovanligt tyst i huset!



28. Är du kär i någon kändis?
Nej, men en film med en ung Keanu Reeves blir ju aldrig fel!


29. Vilka böcker läser du just nu?
Pekböcker för Colin. Läser jag en bok åt mig själv så är det oftast en deckare. Beställde igår några för att ta med på resan. Men nu för tillfället så har jag ingen bok som jag läser.


30. Piercingar?
De vanliga i öronsnibben.


31. Favoritfilmer?
Här skulle man gärna skriva nån klassiker eller annars kulturellt, men faktum är att jag kan se Twilight-sagan hur många gånger som helst. Det är nog de ända filmerna som jag på riktigt orkar titta mig igenom för tillfället.


32. Favoritsport?
Om jag måste utöva den själv så ingen. Men tittar gärna på de flesta vintersporter om det är nån större tävling! Ur tv alltså, inte ute!


33. Vad gör du just nu?
Sitter vid datorn, dricker kaffe o njuter av tystnaden.


34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Saltade


35. Hundar eller katter?
Vi har både hund o katt, så jag gillar nog båda.


36. Favoritblomma?
Vita liljor är min favorit, älskar doften från dem! Gillar många blommor, men egentligen inte rosor.


37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Som tur inte på senaste tiden! :)


38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Nej


39. Har du älskat någon någon gång?
Visst


40. Vem vill du träffa just nu?
Nån gammal vän som man inte pratat med på länge, kanske.



41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Facebook-vänner med många, bekanta som träffas några gånger om året med några, men riktigt vän vet jag inte om man kan säga att jag är med nå många mera idag.


42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Jag är ganska svår att imponerad...blommor o choklad är kanske inte min grej, men kommer man hem till ett ny städat hem så blir jag imponerad. Bra överraskningar är heller inte fel! Röda rosor det blir helt fel, för vanligt!


43. Gillar du att flyga flygplan?
Egentligen inte. Är alltid rädd, speciellt om barnen är med. Men man behöver ju flyga ibland för att komma nånstans.


44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger, men är ganska bra på att använda vänster också. Eftersom jag alltid bär barnen med höger arm så har jag övat upp användningen av vänstra.


45. Hur många kuddar sover du med?
Två, eller beror på hur höga de är. Men oftast två!


46. Saknar du någon?
Inte för tillfället.


47. Lyssnar på radio?
Alltid i bilen!


48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Ja året har ju bara varat i 6 dagar ännu så nå super beslut har man ju inte hunnit med ännu. Att köpa ett hörnskåp var ett bra beslut.


49. Sämsta beslutet i år?
O därmed inga super dåliga heller. Men att tömma den där chokladasken igår var kanske inte det bästa beslutet.


50. Din senaste nerladdade app?
Troligen instagram, facebook, whatsApp, alla de jag använder eftersom jag köpte ny telefon för nån vecka sen.


Kommer tyvärr inte ihåg vem det var som började dessa frågor, annars hade jag självklart länkat till den. Om nån minns får ni gärna upplysa mig om saken!

Kommentarer

Populära inlägg