"Varför samlar du på länder?"


Senaste tiden har jag fått denna fråga flera gånger av flera olika människor. 
"Varför samlar du på länder"




Varför inte?
De flesta samlar ju på nått! 
Och för min del är det just länder och upplevelser. Varför, har jag nog inget vettigt svar på. Älskar att resa och det bara blev så efter att mängden blev några fler. 

"Ja om man tycker om sånt så!"
Har man också fått höra. Så ja jag förstår ju att inte alla räknar sina länder eller upplevelser. Inte alla gillar att resa heller! Vilket är nått jag egentligen inte kan förstå alls, men vet ju att det finns många såna människor. Vilket är bara bra. Hade blivit trångt där ute om alla tycket om att vara i rörelse som vi. Så hoppas verkligen att jag själv inte låter så förfärad när jag hör nån säga att de trivs hemma, som vissa gör när de uppfattat att man "samlar" på länder.

Ibland kan vissa tycka att jag är lite jobbig som inte vill besöka en plats jag redan tidigare besökt. Vet detta, men tycker att det är hask av både tid och pengar. "Been there, done that" liksom.
Men vissa gånger gör man ju det ändå förstås. Så ja syster min, vi kommer nog på nytt till Åland i nått skede. Men helst kunde du ju flytta till nått nytt ställe som jag inte besökt tidigare! :)



Kommentarer

  1. Många gillar ju att resa, men inte alla. Själv vet jag inte om jag samlar på just länder, men åtminstone platser och upplevelser. Så det är väl ungefär samma sak ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg