Höstresa - roadtrip till Åland


Det blev Åland i år igen! Och den utlovade sympati strejken av båttrafiken startar ju först på måndag, så vi hinner ju gott hem när vi kommer med sista båten på söndag. Så idag när barnen kommer hem från skolan och dagis så slänger vi oss i bilen och kör mot Åbo hamn. Ja med en lite stop för att hämta upp min syster. 



Det skulle inte bli nått Åland i år och absolut inte i värsta november rusket, men nu blev det så eftersom alla andra alternativ inte blev av. Men det är alltid roligt att åka till Åland och träffa syster med familj, men hade vi från början planerat in en resa så hade vi nog valt nån annan del av året.

En ordentlig familjeresa blir det som vanligt. Mina föräldrar var på väg och sen blev det jag och pojkarna till eftersom vi ville nånstans och sen hängde ännu en av mina systrar och hennes man också på. Så istället för att behöva in kvartera två familjemedlemmar så får hon nu ta emot 8! Kommer att bli så trångt!

Från började hade jag ett hotell bokat åt mig och pojkarna. Men vi åker ju dit för att hänga med min syster och då hade det ju varit lite onödigt med hotell. Vi skulle ju ändå knappt hinna vara där. Så vi slopade hotellet. Några nätter sover man ju var som helst!

Och ja utomstående faktorer höll ju på och förstöra den här semestern också. Slapp några fula ord av mig när jag läste rubrikerna om båtstrejken som började den här veckan. Men som tur så borde det inte påverka oss alls, eftersom vi kommer tillbaka på söndag och först på måndag så stannar fartygen helt i hamn. 

För att missa så lite skola som möjligt så startar vi först när barnen kommit hem idag. Båten går 20.15 så det fungerar nog eftersom de båda har kort skoldag och är hemma halv 1. Inte nå mycket extra tid, men utan problem går det nog bra. 
Dy blöta är de ju alla efter en skoldag och torka kläderna hinner vi ju inte. Så bara att packa in alla våta vinterkläder i bilen och hoppas att de torkar ändå. 

I instagramstorys kan man som vanligt följa med vår resa om man så vill! Linken till instagram finns på bloggens första sida.


Kommentarer

Populära inlägg