Farsdagen


På farsdags morgonen vaknade vi upp till ett riktigt WinterWonderland! Så mycket ny snö och mera kom det hela dagen! Barnen älskar och ännu tycker de att vintern är den bästa tiden på året (tror nog att de kommer att byta åsikt efter en tid)! Av gubben som behövde skotta gården hörde man lite andra kommentarer... 





Så farsdagen, men ännu om vädret, kan inte komma ihåg när vi på farsdag skulle ha haft så här mycket snö tidigare. Men bättre så här än en massa slask och mörker, fast vi nog lär se det också ännu den här hösten. Men farsdagen började vi med sång och frukost. Pojkarna hade gjort sina farsdgaskort i dagis och skolan och de hade ännu hunnit med att köpa en gåva också när de var till Kalajoki med mina föräldrar. En fiskars patio-sopborste hade de valt :). Bra tycker jag, en sånn behövde vi.




Sen blev det snölekar för hela slanten. Måste ha varit nått extra magiskt över den här snön för ingen bråkade. Och de två yngre lekte tillsammans, utan att slåss. Nästan så det var synd att be dem komma in och byta kläder så att vi kunde åka och fira min pappa. 




Han firades med hans nuförtiden älsklingsrätt, sushi! Han som under de första utlandsresorna vägrade äta annat än pizza! :)
Min mamma gör egna och de är helt super! 
Nu är jag ju ingen som vill ha mängder av den varan, men i små mängder är det gott!




Barnen har känt sig lite sådär hela helgen, lite snuviga, lite sjukhals och lite kallt o varmt om vart annat. Ja typiska feber-symptomer. Men när man tar tempen på dem så ligger de på 35,5 ungefär...
Så får se hur den här veckan blir.

Kommentarer

Populära inlägg